Wednesday 17 September 2014

Home » , » 3 Langkah Mudah Memilih Perniagaan Pertama

3 Langkah Mudah Memilih Perniagaan Pertama

Ramai yang terfikir nak mulakan perniagaan. Yang mana keluarga memang sudah berniaga rasanya tak susah untuk pilih atau tahu perniagaan jenis yang bagaimana ingin dibuat. Kebiasaannya akan lebih cenderung menjalankan perniagaan yang sama dengan keluarga. Tapi bagi mereka yang bukan dari keluarga yang biasa berniaga, pastinya sukar untuk buat pilihan kan.

Jadi dalam entri kali ni saya nak share 3 langkah mudah untuk memilih perniagaan yang tepat untuk dimulakan.

1) Pilih perniagaan yang fleksibel dari segi masa. Pastinya perniagaan online memenuhi syarat ini kerana tiada premis perniagaan yang perlu dijaga. Tidak seperti perniagaan biasa, pemilik kedai pastinya perlu berada di kedai untuk memastikan perniagaannya berjalan. Kelebihan menjalankan perniagaan secara online adalah segala urusan perniagaan boleh dilakukan di mana-mana sahaja. Pastinya lebih memudahkan bagi para ibu kerana tidak perlu meninggalkan rumah dan keluarga untuk berniaga.

2) Pilih perniagaan yang tidak atau memerlukan modal permulaan yang sedikit. Anda harus berhati-hati dengan modal permulaan yang harus disediakan. Jangan kerana nak berniaga anda terpaksa membuat sejumlah pinjaman yang besar. Mulakan dahulu dengan modal yang ada dan apabila sudah mendapat pulangan barulah anda membesarkan empayar perniagaan anda.

3) Pilih perniagaan yang anda suka. Sangat penting kerana perniagaan suatu perkara yang anda harus luangkan masa yang banyak. Jadi dengan menjalankan perniagaan dalam bidang yang anda suka, anda akan lebih bersemangat dan berusaha sehingga anda berjaya. Do what u like --> like what you do.

Sekiranya anda mempunyai impian untuk memulakan perniagaan, bertindaklah sekarang. Jangan bertangguh dan memilih untuk bermula apabila masanya sudah sesuai kerana masa yang sesuai takkan pernah tiba. Akan sentiasa ada saja penghalang yang membuatkan anda menangguhkan hasrat untuk mula berniaga.

Itulah apa yang saya praktikkan semasa bermula dengan perniaagaan Shaklee saya ini. Dengan modal serendah RM75 seumur hidup, saya tidak menyesal memulakannya dan semakin lama saya semakin yakin dengan peluang besar yang Shaklee tawarkan. Yang pasti, setiap orang mempunyai peluang yang sama. Siapa yang rajin berusaha akan mendapat lebih, siapa yang tidak berusaha pastinya tiada hasil yang boleh diharapkan.

Ingin menjana pendapatan bersama Shaklee? 

Anda nak beli produk Shaklee secara online?
Mudah saja, hanya klik link ini --> http://bit.ly/1tTxPSD 

Coppp!!! Nak beli produk Shaklee dengan harga yang lebih murah?? Jom join ahli sekarang.

------------------------------------------------------------ 
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

2 comments: