Friday 19 September 2014

Home » » Tips Atasi Masalah Sukar Tidur (Insomnia)

Tips Atasi Masalah Sukar Tidur (Insomnia)

tips atasi sukar tidur

Ada sesetengah orang yang menghadapi masalah sukar tidur malam. Waktu siang tak boleh tidur. Bila waktu malam pun tak boleh nak tidur. Makanya badan akan jadi terlalu letih dan seseorang itu akan nampak lesu dan menghadapi masalah kesihatan yang lain.

Jadi dalam entri kali ni saya nak share tips untuk mudah tidur.

❤️ Tidur apabila waktu mengantuk datang. Biasanya waktu mengantuk akan datang setiap 60-90 minit. Segeralah ke tempat tidur apabila anda menguap dan mata semakin berat.

❤️ Bersihkan tempat tidur. Tempat tidur yang bersih dan wangi akan membuatkan badan selesa untuk berehat dan seterusnya akan mudah terlelap.

❤️ Jangan beremosi dan kosongkan fikiran. Percayalah apabila anda terlalu banyak berfikir anda akan terbawa-bawa sehingga waktu tidur.

❤️ Jadikan bilik tidur khas untuk tidur. Jangan letakkan sebarang alat hiburan seperti televisyen kerana akan mengganggu waktu tidur anda. 

❤️ Jadikan kebiasaan untuk bangun pagi pada waktu yang sama. Ini secara tidak langsung akan membiasakan anda untuk tidur pada waktu yang sama.


Ingin membeli produk Shaklee secara online?
Mudah saja, hanya klik link ini --> http://bit.ly/1tTxPSD  

Coppp!!! Nak beli produk Shaklee dengan harga yang lebih murah?? Jom join ahli sekarang.

Mencari-cari bisnes untuk side income? Jom sertai kami.

------------------------------------------------------------ 
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment