Monday 15 September 2014

Home » , , » Vitamin Untuk Ibu Menyusu Kekal Bertenaga

Vitamin Untuk Ibu Menyusu Kekal Bertenaga

Mommies zaman sekarang ni memang tabah dan sangat kuat. Mana taknya, ada kerjaya, nak jaga makan pakai suami, melayan suami, melayan karenah anak-anak. Anak at least 2, 3 orang...yang ada anak seorang pun dah cukup kuat inikan lagi 2, 3 orang kan. Belum masuk hal urusan rumah tangga lagi..memang macam-macam. 
 
breastfeeding mom

Dan impian setiap mommies untuk berikan yang terbaik buat anaknya..termasuklah menyusukan anak secara eksklusif selama 2 tahun. Tapi memandangkan mommies zaman sekarang begitu banyak tanggungjawab yang perlu digalas, maka untuk menjayakan penyusuan eksklusif susu ibu memang sangat mencabar. Kalau tak kuat semangat dan keinginan, maunya impian tu berkubur di tengah jalan. 

Mommies memang perlu lebih kuat dan sabar untuk memastikan segala tugasan di rumah mahupun di pejabat dapat dijalankan sebaiknya. Kesihatan pun kena jaga jugak sebab kalau mommies tak sihat macamana nak jaga family, macamana nak menyusukan bayi kan.

So dalam entri kali ni saya nak share vitamin yang sesuai untuk breastfeeding mommies kekal bertenaga dan sihat.

vitamin tambah susu

Vita-Lea
- merupakan multivitamin yang lengkap untuk keperluan badan. Memastikan mommies mendapat vitamin yang secukupnya dan kekal bertenaga sepanjang hari. 

B-Complex
- vitamin anti-stress yang membantu mommies kekal tenang dan ceria. Breastfeeding mommies kena kekal happy supaya lebih mudah menghasilkan susu badan. Pernah jadi kan bilamana mommies terlalu stress atau risau maka susu badan susah nak keluar. B-Complex juga bagus untuk kulit yang cantik berseri-seri. Walaupun menyusu penampilan depan encik suami pun harus dijaga :)

Vita-C Plus
- membekalkan vitamin c sebagai immune booster. Mommies harus pastikan badan dalam keadaan yang sihat demi anak-anak dan suami tersayang. Vitamin c juga bagus untuk merangsang pembentukan kolagen dalam badan. So kalau nak sentiasa gojes haruslah amalkan vitamin c.

Alfalfa Complex
- terkenal sebagai milkbooster, juga bertindak sebagai kacip fatimah. Sangat bagus untuk dalaman wanita juga membantu masalah dalaman yang selalu wanita hadapi dan hubungan intim. Encik suami tu pun nak kena jaga elok-elok kan.

Setiap apa yang mommies makan akan disalurkan kepada bayi melalui susu ibu. Maka benefits yang mommies dapat daripada vitamin di atas akan turut disalurkan kepada bayinya. Mesti mommies mahu bayinya mendapat yang paling baik daripada yang terbaik kan.

BELI PRODUK SHAKLEE SECARA ONLINE
Klik link ini --> http://bit.ly/1tTxPSD  

Coppp!!! Nak beli produk Shaklee dengan harga yang lebih murah?? Jom join ahli sekarang.

Mencari-cari bisnes untuk side income? Jom sertai kami.

------------------------------------------------------------ 
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

1 comment:

  1. saya dah mencuba.. memang terbaik..

    jemput follow blog sy..
    http://farishmomvittashoppe.blogspot.com/

    ReplyDelete