Saturday 27 September 2014

Home » , , » Amalan Doa Untuk Anak

Amalan Doa Untuk Anak

Ibu bapa menghadapi masalah anak yang terlalu nakal? Tertanya-tanya tips mengatasi anak tidak mendengar kata? Betul ke ada cara untuk menghadapi anak yang terlalu nakal ye?



doa amalan untuk anak


Setiap ibu bapa pastinya mengharapkan anak yang dilahirkan baik budi pekertinya, mendengar kata dan berjaya di dunia akhirat. Ibu bapa mana yang tak sayangkan anak kan.

Lumrahlah bila anak tu nakal sedikit sebab kenakalan itu menunjukkan anak sedang berkembang tumbesarannya. Namun kalau dah terlalu nakal dan tidak mendengar kata sampai menimbulkan kemarahan orang lain harus diambil perhatian dan cari jalan penyelesaian.

Sebenarnya terdapat ayat-ayat Al-Quran yang boleh ibu bapa amalkan untuk anak.

1) Untuk anak-anak lembut hati dan mengelakkan panas baran, bacalah surah Al-Anbiya' ayat 69 dan surah Al-Hasyar ayat 22 hingga 24.

2) Sewaktu anak-anak bergaduh, bacalah surah Al-Baqarah ayat 102.

3) Supaya anak pandai belajar, bacalah surah Al-Anbiya' ayat 79 selepas solat Subuh sebanyak 10 kali dan diikuti dengan doa.

4) Untuk anak yang malas ke sekolah, bacalah surah Taha ayat 1 hingga 5.

5) Untuk anak yang suka keluar malam, bacalah surah Ar-Rum sebanyak 33 kali.

Walau senakal mana, seburuk mana sekalipun anak, ibu bapa seharusnya bertabah dan tidak putus berdoa supaya anak itu berubah perangai menjadi lebih baik. InsyaAllah dengan doa yang tidak putus itu akan dimakbulkan.

Ingin membeli produk Shaklee secara online?
Hanya klik ikon eSell di belah kanan blog ini.
order shaklee secara online

Ingin dapatkan produk Shaklee secara COD (cash on delivery)? 

Berminat menjana pendapat sebagai SID (Shaklee Independent Distributor)?
Pertanyaan serta penyertaan anda sangat dialu-alukan :)

------------------------------------------------------------ 
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

1 comment:

  1. Semofa anak-anak kita menjadi anak-anak yang sholeh sholeha....anda mencari pengedar shaklee area batang kali, bukit beruntung dan genting highland. .? Boleh hubungi sya yer...

    ReplyDelete