Tuesday 9 September 2014

Home » , » Benarkah Produk Shaklee Merbahaya?

Benarkah Produk Shaklee Merbahaya?

Sejak akhir-akhir ini banyak pula cerita tentang produk Shaklee yang dikatakan menjadi penyebab kepada penyakit yang dihidapi oleh penggunanya. Lepas satu cerita timbul dan selesai, timbul pula cerita yang lain dan berpanjangan sehingga ke cerita-cerita yang lain.

Begitu hot cerita yang berkenaan sampaikan menjadi viral di media massa. Mendapat perhatian dan komen yang pelbagai. Sehingga pihak Shaklee sendiri membuat kenyataan rasmi untuk menjelaskan keadaan yang sebenar.

So, adakah produk Shaklee berbahaya seperti yang dikatakan? Mari kita kaji sedikit tentang Shaklee. 

Pertamanya, Shaklee telah melaburkan sebanyak 300 billion USD untuk menjalankan R&D terhadap semua produknya. Sedangkan bagi produk nutrisi, tidak perlu dilakukan kajian. Tapi Shaklee tetap melakukan kajian kerana ingin memastikan produknya benar-benar berkesan dan selamat.

barisan saintis shaklee
antara barisan saintis Shaklee

Keduanya, Shaklee mempunyai barisan saintis sebanyak 60 orang. Kerja mereka bukan bermusim, tapi sebaliknya kerja mereka hari-hari membuat penyelidikan terhadap semua produk Shaklee. Mereka dibahagikan kepada beberapa kumpulan. Ada yang membuat penyelidikan terhadap produk yang baru keluar, ada yang membuat penyelidikan terhadap produk yang sudah dipasarkan bagi menambahbaik mutu produk Shaklee. 

Ketiga, setiap jurnal kajian yang Shaklee jalankan terhadap produknya diterbitkan. To date, terdapat 70 clinical study yang telah diterbitkan. Perkara yang jarang sekali dilakukan oleh syarikat nutrisi lain. Bermakna Shaklee bukan saja-saja claim produknya bagus dan selamat. Tapi sudah terbukti melalui kajian klinikal. Antara jurnal tersebut adalah:
❤️ Jurnal of American Medical Association
❤️ American Jurnal of Clinical Nutrition
❤️ The Jurnal of Nutrition
❤️ The Jurnal of Applied Physiology

Keempat, Shaklee menjalankan 100 ribu ujian kualiti dalam masa setahun untuk setiap produknya. Juga jaminan oleh third party untuk setiap bahan yang digunakan dalam produknya. Bukan appoint staff Shaklee sendiri untuk beri jaminan ye.

Jadi, adakah logik sekiranya produk yang dikeluarkan selepas beribu kajian dilakukan, berbiliion wang dihabiskan untuk research hanyalah setaraf sampah atau racun? Owh tidak mungkin.

Sekiranya benarlah produk Shaklee membawa mudharat, pastinya Shaklee sudah lama disaman. Tidak mungkin Shaklee akan bertahan selama 50 tahun dalam industri nutrisi ini.

Jadi sebelum percaya kepada sesuatu perkara itu, silalah kaji dengan mendalam. Jangan turut sama terbabit dalam menyebarkan fitnah.

BELI PRODUK SHAKLEE SECARA ONLINE
Klik link ini --> http://bit.ly/1tTxPSD  

Coppp!!! Nak beli produk Shaklee dengan harga yang lebih murah?? Jom join ahli sekarang.

Mencari-cari bisnes untuk side income? Jom sertai kami.
------------------------------------------------------------ 
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment