Friday 5 September 2014

Home » , , , , » Produk Shaklee Untuk Hilangkan Selulit

Produk Shaklee Untuk Hilangkan Selulit

Selulit? Arghhh tensennya bila ada selulit. Cuba bayangkan bila ada tekstur macam kulit oren ni pada kulit badan sendiri...mesti malu dan rasa kurang yakin nak tunjuk pada suami kan.
 
selulit
 
Selulit adalah lemak yang terkumpul biasanya pada bahagian-bahagian badan seperti lengan, perut, punggung dan paha. Macam yang saya tulis tadi, selulit mempunyai tekstur seperti kulit oren. Selulit menyebabkan terdapat garis-garis kulit pecah pada bahagian-bahagian tersebut.
 
Selulit berpunca daripada kemusnahan struktur kolagen dan elastin pada lapisan kulit yang disebabkan oleh toksin yang berkumpul pada bahagian tersebut dan seterusnya menyebabkan pengaliran darah yang kurang lancar.
So, apa nak buat ye bila ada selulit ni?
  • membuat pembedahan liposuction
  • kerap bersenam
  • berjalan secara laju dan berjoging
  • berurut secara tradisional mahupun ke spa
  • amalkan gaya pemakanan seimbang dan sihat
 
Antara produk Shaklee yang boleh membantu untuk kurangkan selulit adalah:

 
Vitamin C
- berfungsi untuk merangsang pembentukan kolagen yang ada dalam badan. Nak-nak lagi bila usia makin meningkat, kadar penghasilan kolagen oleh badan semakin menurun. Maka perlukan bantuan vitamin c untuk memastikan kolagen dapat dihasilkan secukupnya. Kolagen sangat penting kerana menghalang otot jadi lembik. Bioflavonoid yang terkandung dalam Vitamin C Shaklee membantu memperkuat dinding pembuluh kapiler.


Vitamin E
- berfungsi sebagai antioksida dan membantu memerangkap radikal bebas yang terdapat dalam tubuh. Lebih-lebih lagi berpunca daripada keadaan persekitaran sekarang yang teruk tercemar, ditambah lagi dengan pemakanan sekarang yang penuh dengan bahan pengawet dan sebagainya. Selain itu, Vitamin E membantu melancarkan peredaran darah dan meningkatkan keanjalan salur darah.
 
Kebaikan extra kalau makan Vitamin C dan Vitamin E Shaklee ini adalah kedua-dua vitamin ni memang sinonim dengan kecantikan. Pengambilan kedua vitamin ini bersama-sama juga dapat bertindak sebagai sunblock. Har...banyak benefits kan. Bukan setakat nak cegah selulit je tau.
 
Jom dapatkan Vitamin C dan Vitamin E anda sekarang!
 
Nak beli produk Shaklee dengan harga yang lebih murah?? Jom join ahli sekarang.
Mencari-cari bisnes untuk side income? Jom sertai kami.
 
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment