Monday 15 September 2014

Home » , » Tips Travel Bersama Anak Kecil

Tips Travel Bersama Anak Kecil

Waktu travel (melancong) adalah waktu yang ramai orang suka. Siapa kat sini yang tak suka melancong? Hehe. Saya sangat suka melancong tapi letih bila kena kena travel terlalu lama. Saya akan asyik fikir bilalah nak sampai ni.. Tapi bila je dah sampai tempat yang dituju, segala penat lelah pun secara automatiknya hilang :D

tips travel dengan anak kecil

Tapi bagi ibu bapa yang mempunyai anak kecil, perancangan awal dan rapi diperlukan supaya perjalanan lancar. Sekiranya tidak dirancang rapi dikhuatiri perjalanan tersebut menjadi mimpi ngeri..hehe..ngeri ke :)

Meh sini saya nak share 3 tips ringkas bagi ibu bapa yang mempunyai anak kecil sekiranya mahu travel kemana-mana.

1) Pastikan membawa bekalan baju dan pampers anak yang mencukupi. Penting sebab kebarangkalian bayi perlu ditukar pakaian dek kerana muntah, air kencing mahupun najis akibat pampers yang bocor adalah tinggi.

2) Sediakan bekalan tisu basah (baby wipes) yang secukupnya. Kalau ibu bapa nak bersihkan kotoran pada bayi pun senang tak perlu nak singgah mana-mana tandas yang berdekatan.

3) Pilih makanan bayi yang mudah disediakan. Mudah disediakan tak semestinya yang instant/segera ye. Ibu bapa boleh fikirkan pilihan makanan bayi yang tidak diproses tapi pada masa yang sama mudah disediakan. Sebagai contoh, ibu bapa boleh menyediakan couscous sebagai makanan bayi. Hanya rendam dalam air panas dan tunggu beberapa minit sebelum boleh dimakan.

Walau apapun, pastinya perjalanan bersama keluarga tersayang yang paling bermakna. Semoga ibu bapa dapat mengambil manfaat daripada perkongsian kali ini. 

Anda nak beli produk Shaklee secara online?
Mudah saja, hanya klik link ini --> http://bit.ly/1tTxPSD  

Coppp!!! Nak beli produk Shaklee dengan harga yang lebih murah?? Jom join ahli sekarang.

Mencari-cari bisnes untuk side income? Jom sertai kami.

------------------------------------------------------------ 
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment