Friday, 29 November 2013

Himpunan Testimoni Kolagen Shaklee (Collagen Powder)

Kolagen oh kolagen. Se famous rakan seangkatannya, botox. Kenapa saya kata rakan seangkatan? Sebab kolagen dan botox sama2 digunakan untuk tujuan kecantikan dan awet muda. Nampak muda dari usia yang sebenar...bak kata orang sentiasa remaja gitu :)
Dalam pasaran harini, pelbagai jenama kolagen yang boleh kita beli. Terpulang pada kesukaan dan kegemaran masing2.  Namun, tak ramai yang tahu apakah perkara penting yang perlu dipertimbangkan apabila memilih sesuatu jenis kolagen.
Biasanya pengguna akan bandingkan harga kolagen sesuatu jenama dengan jenama yang lain dan lebih cenderung untuk memilih kolagen dengan harga yang lebih murah. Sedangkan tidak tahu apakah spesifikasi kolagen tersebut i.e. berapa ukuran molekulnya, bahan apa yang digunakan sebagai kandungannya dll. 
Sumber kolagen yang terbaik adalah dari sumber ikan laut dalam. Ini kerana persekitarannya yang tahan lasak dan boleh menahan tekanan..yelah, makin dalam laut, makin tinggilah tekanannya kan.
Molekul kolagen diukur dalam unit Dalton. Semakin kecil nombornya, semakin bagus ia kerana lebih mudah dan cepat diserap oleh kulit/badan. Bukan sebaliknya ye. Jangan tertipu bila nampak je 2 juta Dalton terus berfikir itulah kolagen yang terbaik.
Sia2 saja kalau beli kolagen yang sukar diserap oleh badan dan akhirnya terbuang begitu saja dari badan kerana tidak sempat diserap oleh badan. Walaupun harganya murah, harus makan berpuluh2 kotak untuk mendapatkan hasil yang dikehendaki.
Oleh itu, haruslah bijak memilih. Memilih yang terbaik dan berbaloi dengan nilai wang yang dibelanjakan. Tapi, mana nak dapat kolagen yang ada ciri2 di atas tadi ye?


Kolagen Shaklee atau namanya Collagen Powder adalah kolagen yang memenuhi ciri2 di atas:
  • sangat lasak dan elastik kerana dihasilkan daripada sisik ikan merah laut dalam
  • jisim molekul yang sangat rendah iaitu hanya 1,000 Dalton sahaja
Adakah hanya itu saja? Semestinya tidak, Collagen Powder bukan menawarkan semata kolagen malah lebih lagi.
  • dilengkapi asid hidraulik yang dapat mengekalkan kelembapan kulit. 1 gram asid ini boleh menahan sebanyak 6 liter air!
  • mengandungi vitamin C, vitamin B2 dan vitamin B6
  • mengandungi ekstrak kerang2an dan bakteria Lactobacilkus acidophilus untuk kesan elastik yang menakjubkan serta membantu penyerapan yang unggul.

Cukup sudah cerita tentang kolagen, jom kita baca testimoni pulak.







Jadilah pengguna yang bijak memilih.
------------------------------------------------------------ 
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

Thursday, 28 November 2013

40 Tips Bayi Anda Tidur Lena

bayi tidur lena

Pagi ni sambil jalan-jalan blogwalking terjumpa tips yang menarik ni. Ramai juga ibu-ibu hadapi masalah anak susah tidur kan? Mesti ada sebabnya dan bagaimana cara untuk atasinya? Jom tengok dan amal sama-sama ye.

1 . Selsema tidak mengira waktu dan usia, malah bayi begitu mudah dijangkiti selsema. Sukar untuk dia tidur lena malam dan meragam akibat kesukaran untuk bernafas. Cuba beri kelegaan dengan meletakan balm pada bahagian yang tidak selesa.

2 . Ruam adalah salah satu masalah kulit yang dihadapi oleh bayi yang biasanya terjadi di sekitar punggung bayi. Kemerahan pada bahagian kulit memberi rasa pedih pada bayi. Longgarkan pemakaian lampin pakai buang atau gunakan ubat anti ruam. Kerap juga tukar lampin pada waktu malam. Bayi rasa selesa dan tidur lena.


3 . Kolik adalah masalah kembung perut yang membuatkan bayi meragam dan tidak tidur lena. tidur secara meniarao di samping sapu ubat khas di bahagian perut.

4 . Elakkan bilik dalam keadaan panas dan terlalu sejuk. Pakaikan pakaian tidur yang nipis. Bayi adakalanya terjaya waktu malam kerana kepanasan. Suhu bilik adalah terbaik untuk bayi tidur lena.

5 . Suhu badan bayi melebihi 39 darjah celcius, bayi demam dan mudah terjaga waktu malam. Berikan ubat demam dan sejukkan badannya dengan membasahkan kain dan lap seluruh anggota badannya. Pakaikan baju nipis. Jika suhu badan masih tinggi segara dapatkan rawatan doktor.

6 . Batuk membuatkan bayi mudah terjaga. Pastikan bilik tidak terlalu sejuk dan beri ubat batuk khas untuk bayi, ia membantu bayi tidur lena. Pastikan juga bilik bersih dari habuk kotoran.

7 . Gusi bengkak, tanda gigi akan tumbuh. Rasa tidak selesa, menyukarkan tidur bayi. Berikan teether tang telah disejukkan dalam peti ais. Bayi akan rasa nyaman dan ketidakselesaan makin berkurang.

8 . Jadikan waktu tidur rutin setiap hari. Bayi akan secara tidak langsung tahu akan waktu tidurnya. Dia akan tidur dengan sendirinya apabila sampai waktunya.

9 . Bilik gelap, suhu bilik dan senyap membantu bayi tidur dengan cepat. Lakukan setiap kali bayi mahu tidur. Bayi yang mendapat tidur yang cukup akan kelihatan segar dan aktif.

10. Posisi bayi tidur secara telentang mengelakan risiko sindrom kematian mengejut. Cara ini membantu bayi tidur lena.

11.Tidurkan bayi di tempat yang sama. Secara psikologinya bayi akan tahu bahawa itu adalah tempat tidurnya.

12. Elakkan bermain di tempat tidurnya. Katakan padanya disitu bukan tempat bermain. Sediakan satu tempat untuk dia bermain.

13. Nyanyikan lagu atau muzik kegemarannya dengan perlahan supaya dia dapat tidur dengan sendirinya. Jangan terlalu mendesak.

14. Secara tradisional, tungku juga boleh digunakan untuk sakit perut bayi yang boleh menganggu tidurnya. Tungku secara perlahan di sekitar perut bayi. Gunakan tungu yang kecil.

15. Ketika tidurkan bayi, dekatkan diri anda dengan bayi. Tepuk dan gosok belakangnya secara lembut.Bayi anda akan rasa selamat. Lakukan gerakan yang sama sehingga bayi anda tidur.

16. Mandikan bayi dengan air suam. Bayi akan berasa nyaman dan segar dengan haruman wangian mandian. Siapkan bayi anda, seterusnya berikan makanan berkhasiat dan susu sebelum tidur.

17. Lakukan urutan di seluruh badan bayi. Minyak zaitun atau losyen boleh digunakan. Digalakan dilakukan selepas mandi dan lakukan secara konsisten.

18. Jika bayi terjaga waktu malam, redakan tangisannya. Segara lihat lampin perlu ditukar atau bayi berasa panas atau sejuk. Jangan bercakap ataupun membuka lampu.

19. Bayi menangis dengan tiba-tiba walaupun baru setengan jam tidur. Baring bersebelahan dan pastikan ia tidur semula

20.Dukung sambil berjalan dan dodoikan akan menyelesaikan masalah bayi menagis diwaktu malam.Tetapi jangan selalu lakukan demikian.Boleh dilakukan apabila terdesak ataupun bayi demam.

21. Bau aromaterapi di seluruh bilik membuatkan rasa nyaman dan perasaan tenang pada bayi.

22. Gunakan selimut kapas yang tidak terlalu tebal untuk bayi. Selimut yang tebal membuatkan bayi berpeluh dan terjaga pada waktu malam.

23. Jika anda kaki tv pastikan bunyi tv dan muzik tidak menganggu tidur bayi. Bayi begitu sensitif pada bunyi jika ia tidak dapat tidur.

24. Jika bayi pramatang pula, baju yang berlengan panjang, seluar berkaki dan topi perlu dipakai ketika tidur. Bayi ini sangat sensitif dengan persekitarannya yang sejuk dan mudah dijangkiti penyakit.

25. Jika perlu, anda dan pasangan anda turut sama tidur bersama-sama bayi. Bau badan ibu dan bapanya membuatkan bayi tahu keadaan sekelilingnyaselamat dan usah bimbang.

26. Belajar tanda bayi mahu tidur.Selalu tanda letih seperti menggosok mata, tarik telinga dan meragam. Jika ada, segera bawa ke katil. Dia akan menjadi bartambah letih dan sukar tidur jika gagal berbuat demikian.

27. Buat mood untuk bayi faham waktu tidur hampir tiba denagn memandikannya, membaca buku, membuaikannya atau mendodoikannya.

28. Penghawa dingin yang dipasang di dalam bilik tidur dikatakan membantu bayi tidur dengan lena.

29. Bawa bayi anda ke katil waktu dia sedar dan beri masa untuk dia tidur dengan sendirinya. Selalunya antara enam sehingga lapan minggu usianya cara ini boleh digunakan.

30. Alat permainan tergantung yang berpusing juga membantu bayi tidur dengan mudah. Sesuai untuk bayi baru lahir.

31. Lalukan aktiviti permainan di atas katil secara tetap sebelum tidur. Jangan terlalu lama. Kemudian ajak bayi tidur.

32. Ubah posisi tidur bayi jika terjaga di tengah malam. Mungkin bayi sukar menggerakkan badannya lalu menangis. Pastika ia memberi keselesaan pada si manja.

33. Hiduk bayi yang tersumbat akibat selsema menggangu pernafasannya. Bantal yang tinggi diperlukan supaya hidung dapat bernafas dengan baik.

34. Tilam yang empuk yang diperbuat dari getah asli adalah pilihan yang terbaik. Ia menggalakkan bayi tidur lena.

35. Bilik yang bersih memberi kesan psikologi yang baik pada bayi.

36. Dakapan yang penuh dengan kasih sayang perlu dilakukan dengan kerap akan membuatkan bayi berasa dirinya dihargai.

37. Katil yang kuat dan selesa dan tilam khas digunakan untuk membantu bayi tidur dengan lena.

38. Galakan aktiviti di sianga hari separti barmain, bercakap atau menyaikan lagu. Ia membantu bayi tidur lebih diwaktu malam.

39. Dekorasi bilik tidurnya yang menarik juga membantu bayi suka akan tempat tidurnya.

40. Jika bayi menangis diwaktu malam dan tidur kembali mungkin ia tidak selesa dengan posisi tidurnya. Tenangkan ia sehingga ia tidur kembali.

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

Monday, 11 November 2013

Jaundis Bayi Undang Risiko

Adakah jaundis biasa dihidapi oleh bayi baru lahir?
Bagaimana merawat jaundis?
Bagaimana saya tahu jika bayi saya menghidap jaundis?
Apakah jaundis bahaya?
Jaundis adalah masalah yang kerap dialami oleh bayi baru lahir. Jika bayi anda mengelami jaundis, lebih baik segeri beritahu pediatrik terutama jika abdomen atau kaki bayi kelihatan kuning. Jika bayi anda berkulit gelap, mata putihnya, tapak tangan dan kakinya akan berwarna kuning.

PUNCA JAUNDIS

Jaundis terjadi pada bayi yang sihat apabila darahnya mengandungi BILIRUBIN yang berlebihan. Bilirubin ialah satu bahan kimia yang dihasilkan semasa proses penguraian normal sel darah merah. Bayi yang baru lahir cenderung mempunyai tahap bilirubin yang tinggi SEBAB mereka mempunyai sel darah merah tambahan yang mengankut oksigen dan didapati kadang kala HATI MEREKA YANG MASIH BARU tidak boleh memetabolismakan bilirubin yang berlebihan itu.

punca jaundis

Apabila tahap bilirubin yang semakin meningkat lebih dari normal, kekuningan jaundis akan bergerak dari kepala ke bawah, ke tengkuk, dada dan dalam kes teruk, ia akan sampai ke jari-jari kaki. Jaundis seperti ini yang dikenali sebagi jaundis fisiologi, selalalunya tidak menyebabkan kerosakan pada bayi yang sihat.

Dalam keadaan yang sangat jarang berlaku, bayi baru lahir yang menghidap jaundis akan mengalami kerosakan sistem saraf tetapi ini hanya berlaku apabila bilirubin berada pada tahap yang terlalu tinggi.

Kira-kira 50% bayi yang dilahirkan cukup bulan akan mengalami jaundis pada hari kedua atau ketiga selepas kelahiran. Pada kebiasaannya jaundis akan hilang selepas seminggu. 80% bayi tidak cukup bulan akan menghidap jaundis di antara 5 hingga 7 hari selepas kelahiran. Biasanya ia akan hilang 2 bulan selepas kelahiran.

MERAWAT JAUNDIS

Jika anda menyusukan bayi, anda perlu menyusu bayi dengan kerap. Anda mungkin perlu mengejutkan bayi anda daripada tidur untuk menyusukannya. Masa ini anda perlukan banyak rehat, air mencukupi, makanan dan sokongan yang banyak. Bapa-bapa please take note ye :)

Jika bayi anda diberikan susu badan, dia TIDAK PERLU DIBERIKAN SEBARANG CECAIR LAIN seperti susu formula atau air sebab penyusuan ibu yang kerap akan memulihkan jaundis.

Jika bayi anda menghidap jaundis yang teruk atau kelihatan tidak sihat, doktor mungkin akan menjalankan ujian darah pada bayi anda untuk mengukur aras bilirubinnya. Doktor juga perlu melihat punca jaundis jika ia bermula selepas 7 hari atau berlarutan sehingga lebih 14 hari.

Sesetengah bayi mungkin memerlukan rawatan fototerapi. Jadi, bayi anda perlu berada di hospital dan lampu cahaya biru akan diletakkan di katilnya. Cahaya ini akan membantu memecah bilirubin berlebihan supaya hati dapat membuangnya. Kesan sampingan fototerapi termasuklah ruam dan cirit birit tetapi ini penting untuk penguraian biliribun.
jaundis pada bayi

Bayi-bayi yang memerlukan rawatan fototerapi perlu berbaring tanpa pakaian atas katilnya dan dipancarkan cahaya biru dari lampu. Ini akan menjejaskan penyusuan ibu dan pertalian ibu dengan bayinya. Satu alternatif selain fototerapi adalah terapi gentian optik. Bayi anda akan dibalut dengan selimut khas yang mempunyai gentian optik, yang menyebabkan cahaya kecil bersinar terus pada kulit bayi. Bagi rawatan ini anda masih boleh mendakap dan menyusu bayi anda. Namun begitu, rawatan ini tidak seefektif fototerapi. Juga kadangkala rawatan gentian optik boleh menjadi terlalu panas pada bayi pra matang.
cara merawat jaundis

Bagi bayi yang mempunyai penyakit resus mudah menghidap jaundis. Tetapi penyakit ini amat jarang berlaku. Wanita hamil akan selalu membuat pemeriksaan darah untuk mengelakan resus dan anda akan tahu jika anda resus negatif. Darah bayi anda juga akan diperiksa dan suntikan anti-D akan diberikan semasa kelahiran. Ada juga berlaku (walaupun amat jarang) bagi bayi yang menghidapi jaundis akibat penyakit resus, dirawat melalui pemindahan darah.

UJIAN

Pakar-pakar mencadangkan ujian ringkas di rumah untuk memeriksa jaundis. Dapatkan bilik yang mempunyai cahaya secukupnya dan tekan dengan perlahan pada hidung atau dahi bayi anda, jika terdapat warna kuning pada kulit semasa tekanan dilepaskan, hubungi pediatrik. Anda juga akan dapati bahawa najis bayi anda berwarna pucat.

Ingatlah yang jaundis adalah penyakit biasa dan selalunya bersifat sementara. Ia akan pulih dengan cepat tanpa sebarang campur tangan dan tidak mempunyai kesan jangka panjang.

Jika ada tanda bilirubin tahap bahaya segera bawa berjumpa pediatrik. Kajian telah menunjukkan bahawa jika bilirubin melebihi satu tahap, pendengaran bayi boleh terjejas. Pada tahap yang paling tinggi, otak bayi akan terjejas dan kondisi ini dikenali sebagai kernicterus.
kesan jaundis pada bayi
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

Friday, 8 November 2013

Kelebihan Membaca Surah Kahfi

Soalan: Adakah kelebihan membaca surah Al-Kahfi pada hari Jumaat ?
Jawapan: Al-Quran adalah kitab suci umat islam yang memiliki kelebihan dari seluruh kitab-kitab yang lain sebelumnya, membaca Al-Quran diniliai suatu ibadah yang besar walaupun orang tersebut tidak memahaminya, diantara surah-surah yang memiliki kelebihan dan keistimewaan dalam membacanya adalah surah Al-Kahfi, demikian juga surah Al-Kahfi memiliki kelebihan dan keistimewaan jika dibaca pada hari Jumaat.

Surah Al-Kahfi adalah surah Al-Makkiyah yang memiliki seratus sepuluh ayat, begitu banyak hadis yang telah menceritakan kelebihan surah ini, sebahagian hadis yang datang dari Rasulullah SAW adalah apa yang telah diriwayatkan oleh Imam Bukhari di dalam kitab Shahihnya:
قال البخاري : حدثنا عمرو بن خالد : حدثنا زهير : حدثنا أبو إسحاق،عن البراء قال : كان رجل يقرأ الكهف وإلى جانبه حصان مربوط بشطنين، فتغشته سحابة فجعلت تدنو وتدنو، وجعل فرسه ينفر، فلما أصبح أتى النبي صلى الله عليه وسلم قذكر ذلك له، فقال : تلك السكينة تنزلت بالقرآن. صحيح البخاري كتاب فضائل القرآن، باب فضل الكهف، ص : 898 ، ط : دار السلام للنشر والتوزيع، الرياض
Ertinya : Seorang lelaki sedang membaca Surah Al-Kahfi, di sisinya seekor kuda yang terikat dengan dua tali, maka awanpun datang menyelubungi, mendekat dan menghampiri, sehingga kuda lari terkejut, manakala dipagi hari beliau mendatangi Nabi SAW, dan menceritakan kejadian tersebut, maka bersabda Nabi : Itu adalah ketenangan yang turun disebabkan bacaan Al-Qur`an, ( H.R Bukhari, kitab Fadha`il Al-Qur`an, bab Fadhli Al-Kahfi, halaman : 898 .)
قال البيهقي : أخبرنا محمد بن عبد الله الحاقظ، أنبأنا أبو بكر محمد بن المؤمل، ثنا الفضل بن محمد الشعراني، ثنا نعيم بن حماد، ثنا هشيم أنبأنا أبو هاشم عن أبي مجلز، عن قيس بن عباد، عن أبي سعيد الخدري ، أن النبي صلى الله عليه وسلم قال : من قرأ سورة الكهف في يوم الجمعة، أضاءله من النور ما بين الجمعتين. رواه البيهقي في السنن الكبرى في كتاب الجمعة، باب ماسؤمر به في ليلة الجمعة ويومها من كثرة الصلاة على رسول الله وقراءة سورة الكهف وغيرها ؟، مجلد 4، ص : 530 ط : دار الفكر
Ertinya : Rasulullah bersabda: Barang siapa yang membaca Surah Al-Kahfi pada hari Jum`at, Mkan Allah akan meneranginya dengan cahaya dari jum`at yang dia baca kepada jum`at yang brikutnya. ( H.R Baihaqi)
قال الحاكم : عن أبي بكر بن المؤمل: حدثنا الفضل بن محمد الشعراني، حدثنا نعيم بن حماد، حدثنا هشيم،حدثنا أبو هاشم، عن أبي مجلز عن قيس بن عباد ، عن أبي سعيد، عن النبي صلى الله عليه وسلم، أنه قال : من قرأ سورة الكهف في يوم الجمعة، أضاء له من النور ما بينه وبين الجمعتين، ثم قال : هذا الحديث صحيح الإسناد، ولم يخرجاه
Ertinya : Barangsiapa yang membaca surah Al-Kahfi pada hari Jum`at, maka Allah akan meneranginya dengan cahaya diantara dua kali jum`at. (H.R Hakim didalam Mustadrak)
قال السيوطي في الجامع الصغير : عن النبي صلى الله عليه وسلم قال : من قرأ سورة الكهف يوم الحمعة أضاءله النور ما بينه وبين البيت العتيق ( هب ) عن أبي سعيد، ورمزه بالحسن
Ertinya : Barangsiapa yang membaca surah Al-Kahfi pada hari Jum`at, maka Allah akan meneranginya dengan cahaya diantaranya dan Bait `Atiq.
Sumber: http://lukisandihati.blogspot.com/
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

Friday, 25 October 2013

Penawar Sakit Sendi, Lutut

Weekend yang lepas saya balik kampung...memang rutin kami akan balik kampung setiap bulan...sekurang-kurangnya sebulan sekali. Kadang-kadang tu sampai berkali-kali balik dalam masa sebulan. En. hubby kata, sementara mak ayah masih ada dan kami boleh balik kampung untuk ziarah mereka. Syukur Alhamdulillah dapat hubby yang sangat mengambil berat dan penyayang :)
 
Petang tu saya berbual-bual dengan mak...
 
Mak: Kaki mak dah tak sakit la. Nak sujud, duduk masa solat pun senang.
 
Saya: Betul ke mak? Alhamdulillah...nanti *orang belikan lagi.
*saya bahasakan diri sebagai 'orang' bila berbual dengan keluarga saya :)
 
Har...nak tau tak apa yang saya bagi pada mak saya untuk masalah kakinya tu.

Jeng...jeng...jeng...inilah dia Advance Joint Health Tablet (JHT) yang sangat best..kecik-kecik cili padi tau...
 
 
Jom intai apa kelebihannya..
 
1) Diperbuat dari bahan2 herba semulajadi yang berkesan dan telah diuji secara klinikal untuk menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat.
 
2) Mengandungi ramuan aktif yang diperlukan oleh sendi-sendi iaitu:
  • Ekstrak Boswellia - untuk meningkatkan keselesaan sendi
  • Ekstrak jagung (glucosamine) - merupakan komponen penting dalam pembinaan tulang rawan & bendalir sinovial, membekalkan pelincir
  • Zink, vitamin c, tembaga & mangan - memelihara kesihatan tisu penyambung.
  •  
3) Menggunakan 100% bahan semulajadi iaitu tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral.
Saya pasti ramai anak yang mendoakan serta mengharapkan kesihatan yang terbaik untuk ibu bapa mereka. Sebab tu Advance Joint Health Tablet antara vitamin yang selalu dihadiahkan oleh para anak untuk ibu bapa tersayang.
 
 
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

Tuesday, 6 August 2013

ESP Rahsia Kulit Mulus Bersih

Beberapa hari yang lepas saya terima sms dari salah seorang customer saya. Excited sungguh bila baca sms yang dihantar, membuatkan saya turut excited dan hati dipenuhi rasa kesyukuran yang amat.
 
Nak tau apa sms dari customer tu? Jom baca..
 
soy protein shaklee
 
"Salam kak. Excited nk citer nie. Mmg x rugi kot sy gna esp nie. Tp rugi bru skang nk try.Alhamdulillah bez sgt. Pose klu x sahur just take esp pn x rasa lapar. Kulit badan sy pn rasa bersih dan mulus hehehe.


Tu la serius best kot.hehehe. Sy nk terus gna esp nie. Dl sy ambik Gla pn ok."
 
Sebenarnya adik ni pertama kali mencuba ESP..atau juga dikenali sebagai Soy Protein Isolate Powder. Dan hasil yang didapati daripada mengamalkan ESP ni sangatlah AMAZING! Haruslah amazing kalau tak takkanlah adik ni nak repeat order ESP lagi. Dan kalau nak tau, ESP ni memang hot selling items...sebab tu asyik habis stok 1 Malaysia.
 
Tapi adakah ESP hanya untuk kecantikan semata-mata? Jom ketahui kebaikan ESP yang lain.
 
Mungkin ada yang tertanya-tanya, bagus betul ke ESP ni? Berkesan ke? Untuk tahu jawapannya jom kita baca testimoni pengguna ESP pulak.
 
So siapa-siapa yang nak kan kulit yang cantik, halus mulus dan cerah sekata memang elok sangatlah amalkan ESP ni. Nak lagi hebat gebu gebass boleh juga amalkan pengambilan GLA.
 
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

Tuesday, 23 July 2013

Dulu 34, Sekarang 29!

Har...saspen tak tajuk entry post kali ni...hehehe... Sebenarnya patut rasa lebih dari saspen ni...teruja, tak percaya (..tapi kena percaya :D) dan macam-macam lagi perasaan pun ada. Kali ni saya nak share kisah Pn. Hasmah yang telah berazam dan berusaha bersungguh-sungguh selama 5 bulan lebih untuk menguruskan badannya. Pn. Hasmah telah pun membuktikan tiada yang mustahil sekiranya kita berazam dan sekarang badannya sungguh gojes, dari saiz 34 telah turun kepada saiz 29 je. Jom baca apa rahsia Pn. Hasmah ni.
 
 
Ini lah saya sebelum dan selepas (sekaranglah tu)..

Berat saya masa pakai baju oren kat atas tu lebih kurang 74kg.. BMI terlebih berat badan..saya cuma nak dapatkan berat ideal je..dan sekarang berat saya lebih kurang 60kg..BMI berat normal..tinggi tak lah tinggi mane pun 159cm..rasanya dah cukup kot berat takat ni..xmo kurus lagilah sebab banyak baju lama dah tak boleh pakai kene kecikkan..huhu..

Saya mula sedar yang badan naik sejak anak ke 2 saya berumur 6bln.. selera makan membuak2.. dan badan juga bagai dipam2.. lagilah saya ni menyusukan anak sepenuhnya dengan susu ibu, saya tak boleh nak diet beria2.. jadi saya bedal je apa makanan yang terlintas difikiran ni nak makan.. yang sangat sedihnya bila seluar Jeans saya yang saiz 34 tu dah tak muat lagi..huhu..
 
Jadi saya mula berazam nak muatkan semula seluar Jeans yang saiz 34 tu.. sebab saya sayangkan seluar tu.. dan tambah lagi saya sayangkan badan saya yang slim masa anak dara dulu.. ceh..slim ke..haha.. Jadi jom saya sharekan apa yang saya buat bermula dari bulan 3 tapi yang betul2 dietnya dari bulan 6 2011 ni lah..

  1. Saya kurangkan makan Nasi. Mula2 makan dalam jumlah yang sedikit.. ada juga beberapa bulan saya tak sentuh nasi dalam 2 bln macam tu lah.. memang susah nak biasakan tapi lama2 saya jadi terbiasa..
  2. Saya kurangkan minum air manis terutama sekali minuman dalam tin. Gula dalam minuman tin tu sangat tinggi tau..
  3. Saya kurangkan fastfood. (No KFC, No Pizza)
  4. Saya bersenam dalam rumah je.. senaman ape yang saya buat ye.. saya skipping dan saya main hullahoop yang gelung rotan gelek2 kat pinggang tu lah.. ;) memang berpeluh.. mula2 saya digelakkan oleh anak2 dan suami..huhu..
  5. Saya mula AEROBIC kat Tmn Pulai Perdana JB dah dekat sangat dengan rumah.. baru mula 2 bln.. saya ambil program "Shape Your Body"..buat ape dengan program ni.. sebab saya perlu untuk saya bentukkan semula badan saya yang dulunya gemok dengan beraerobic.. memang terbaekkk..
  6. Saya banyakkan makan sayur dan makanan yang kurang kalori seperti meehoon sup.. mula2 memang tak seleralah nak makan tapi "alah bisa tegar biasa"..
  7. Saya banyakkan minum AIR MASAK.. sebab air masak juga membantu untuk meningkatkan metabolisma badan kita..
  8. Saya KAWAL NAFSU MAKAN saya yang dulunya sangat suka makan makanan yang berlemak seperti masak lomak cili api.. haha..maklumlah saya orang N9..
  9. Saya menjalani PROSES DETOX dengan HERB-LAX SHAKLEE.. sebab untuk kuruskan badan wajib menjalani proses penyikiran toksin dalam badan dahulu supaya mudah untuk proses penyerapan vitamin berlaku..maklumlah dah hampir 30 tahun hidup perut ni pun dah macam2 terima jenis makanan..
  10. Saya ISTIQAMAH makan LECITHIN SHAKLEE sebab ia membantu untuk saya dapatkan berat idaman saya.. dan juga kalau dulu saiz jeans 34 pastu 31 dan sekarang dah saiz 29.. macam tak caye je..tapi kene percaya... ;)

Memang lambat untuk saya daptkan berat ideal dengan ketinggian saya dan ambil masa yang lama juga.. tapi dek NEKAD dan AZAM saya teruskan juga..seiringlah dengan USAHA..bukan angan2 je..

SABAR adalah kunci utama untuk DIET ni.. sebab badan nak ambil masa sehari untuk gemok dan juga badan tak ambil masa sehari untuk kurus...biar lambat asalkan selamat.
 
See? Kunci diet dan nak kurus ni adalah kesabaran, istiqamah dan disiplin serta azam yang kuat. Pn. Hasmah sendiri pun ambil masa berbulan untuk dapatkan berat badan ideal.
 
Sekiranya ada produk kurus diluar sana yang menjanjikan anda turun berat badan berkilo-kilo dalam masa yang singkat tanpa perlu berbuat apa, sila kaji betul-betul kandungan produk tersebut. Kemungkinan produk tersebut mengandungi bahan berbahaya yang menyebabkan penurunan berat badan yang mendadak, seterusnya memberi kesan sampingan kepada badan anda di kemudian hari. Buatlah pilihan yang bijak.
 
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

Wednesday, 17 July 2013

Vivix Penawar Sakit Jantung Dan Darah Tinggi

Waktu lunch break bulan puasa ni lepak dalam ofis je lah sambil-sambil dengar radio. Yelah, takkan nak keluar makan pulak...hehehe... Pastinya Sinar.fm menjadi pilihan saya. Suka layan lagu-lagu lama yang tenang telinga mendengar.
 
Dalam dok melayan radio, ada disiarkan lagu Kasihnya Ibu nyanyian Sharifah Aini. Terus saya terbayang mak ayah yang kat kampung. Antara lirik lagu ni..
 
Kasihnya ibu
Membawa ke syurga
Kasihnya saudara
Masa berada

Berkorban raga
Rela binasa
Berkorban nyawa
Tanda kasihnya
 
Kasihnya ayah
Sanggupkah berpisah
Dan kasih anaknya
Berkorban nyawa

Biar pun jiwa
Akan tersiksa
Ikhlas dan rela
Asal kau bahagia

Bercakap pasal ibu bapa ni, saya nak share satu testimoni daripada rakan saya sendiri yang telah memberi Vivix kepada ayahnya yang kerap mengalami sakit di bahagian dada, juga berpenyakit darah tinggi sejak dulu. Jom baca apa katanya..
 
testimoni vivix sakit jantung darah tinggi

Sedih, namun lega saya rasakan bila baca fb status update kawan saya ni. Betullah apa yang dikatakan kawan saya, duit banyak mana, kaya mana sekalipun kita takkan dapat menggantikan kesihatan ibu bapa.
 
Selagi yang termampu, haruslah kita berusaha memberikan peluang kesihatan yang terbaik buat ibu bapa tersayang.
 
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

Monday, 15 July 2013

Status Halal Shaklee: Usah Was-Was Lagi

Masih ada lagi yang was-was samada Shaklee ni halal atau tidak. Lebih-lebih lagi bila tak nampak sijil halal yang dikeluarkan oleh JAKIM.
 
Sebenarnya, ada banyak badan pengeluar sijil halal selain daripada JAKIM. Badan-badan pengeluar ini mengeluarkan status halal termasuk untuk produk-produk tempatan. Antara badan pengeluar sijil halal di Asia Tenggara yang turut digunapakai di Malaysia selain JAKIM ialah Islamic Food Research Centre (IFRC) Asia dan Halal Food Council (HFC) South East Asia. Malah satu mesyuarat telah diadakan antara pengeluar sijil halal agar sijil halal ni tak dimonopoli oleh JAKIM saja.
 
ISA adalah salah sebuah badan pengeluar sijil halal di Amerika yang diiktiraf oleh JAKIM. Senarai penuh badan luar negara yang diiktiraf oleh JAKIM boleh tengok di sini.
 
Di bawah ini adalah sijil halal Shaklee yang dikeluarkan oleh Islamic Service of America (ISA) untuk produk-produk Shaklee.
 
sijil halal shaklee
 
Setiap badan yang mengeluarkan sijil halal mempunyai prosedur yang ketat sebelum sijil halal itu dikeluarkan atas sesuatu produk. Mengikut pembacaan saya, status halal di Kanada dan USA adalah yang paling sukar untuk mendapat pelepasan. Dan memandangkan Shaklee mendapat sijil halal dari ISA yang mana merupakan badan pengeluar sijil halal di Amerika, pastinya tidak perlu lagi merasa ragu-ragu dengan status halal produk Shaklee.  
 
Tidak semua produk Shaklee dipasarkan di Malaysia. Namun, semua produk yang dipasarkan di Malaysia tersenarai dalam sijil tersebut termasuk yang menggunakan bovine gelatin iaitu Lecithin, OmegaGuard dan Vita-E complex.
 
Jadi anda tidak perlu merasa ragu-ragu sekiranya anda mendapatkan produk Shaklee di Malaysia. Gunakanlah tanpa was-was :)
 
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

Tuesday, 9 July 2013

Jadual Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa 2013

Esok sudah masuk bulan Ramadhan. Maka bermulalah kewajipan berpuasa bagi muslimin dan muslimat. Alhamdulillah bersyukur tahun ni masih lagi diberi peluang untuk menunaikan rukun Islam yang ke-3 ni. 
jadual imsak dan berbuka puasa
Bila dah berpuasa, pastinya perkara yang paling ingin diketahui dan dicari-cari adalah waktu sahur dan berbuka.

Bagi memudahkan umat Islam di Malaysia yang tercari-cari jadual waktu sahur dan berbuka, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) menerusi laman web rasminya telah mengeluarkan senarai jadual waktu imsak dan berbuka puasa sepanjang bulan Ramadhan bagi negeri-negeri di seluruh Malaysia.
Jadual ini boleh di muat-turun atau download dengan klik nama negeri yang dikehendaki seperti yang disenaraikan di bawah:

Selamat menjalani ibadah puasa buat umat Islam di Malaysia. Esok jangan terlupa puasa pulak :)

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

Monday, 1 July 2013

Berpuasa Semasa Hamil

 

Adakah selamat untuk saya berpuasa semasa hamil?

 
Beberapa kajian telah dibuat mengenai kesan berpuasa, namun tiada jawapan yang pasti mengenai perkara ini.
 
Walau bagaimanapun, berikut adalah perkara yang telah dikenal pasti:
  • Beberapa kajian telah dibuat tentang berat bayi semasa kelahiran, dan didapati bahawa tiada perbezaan antara bayi yang ibunya berpuasa dengan bayi yang ibunya tidak berpuasa.
  • Kajian-kajian mengenai IQ bayi pula mendapati tiada perbezaan di antara kedua-duanya.
  • Dalam beberapa kajian, sampel darah ibu hamil yang berpuasa menunjukkan terdapat sedikit perubahan, namun perubahan tersebut didapati tidak membahayakan ibu dan bayi. Kajian tersebut juga membandingkan berat bayi semasa lahir, tetapi tiada perbezaan.

Wanita yang mempunyai berat badan dan cara hidup yang sihat akan menghadapi puasa dengan lebih baik. Namun, ini juga bergantung kepada faktor-faktor seperti:
  • Peringkat kehamilan. Biasanya wanita hamil yang dalam trimester kedua paling kuat bertahan.
  • Kesihatan anda sebelum kehamilan dan samada terdapat sebarang komplikasi semasa hamil.
 

Bagaimana dengan wanita-wanita lain?

 
Majoriti wanita Islam yang hamil memilih untuk berpuasa di bulan Ramadan. Kajian menunjukkan sehingga 70 peratus daripada mereka memilih untuk berpuasa.
 
Anda juga tentu boleh berpuasa terutamanya dalam trimester kedua iaitu apabila kebanyakan wanita hamil merasa lebih bertenaga berbanding trimester pertama dan ketiga, dan jika anda tidak mempunyai masalah kesihatan atau komplikasi tertentu.
 
Namun, Islam juga membenarkan wanita hamil untuk tidak berpuasa sekiranya bimbang berpuasa akan memudaratkan ibu dan bayi, dan tentu sekali si ibu wajib menggantikan puasa (qada’) tersebut setelah bayi dilahirkan. Mereka yang mengalami diabetes semasa hamil mungkin perlu berbincang dahulu dengan doktor mereka. Mintalah pendapat ahli keluarga, doktor dan guru agama atau mereka yang arif dengan hukum Islam untuk membantu anda membuat keputusan yang betul.
 

Apakah yang perlu saya lakukan sebelum berpuasa?


  • Perancangan yang baik akan memudahkan anda berpuasa.
  • Berbincanglah dengan majikan anda mengenai tugasan anda semasa Ramadan. Sesetengah syarikat mengurangkan waktu operasi dan waktu bekerja pada bulan ini.
  • Persediaan awal seperti membereskan urusan beli-belah dan tugasan tertentu boleh dilakukan sebelum berpuasa.
 

Apakah cara terbaik untuk berbuka puasa?


  • Pastikan anda makan pelbagai makanan yang sihat dan minum banyak air apabila anda berbuka puasa dan semasa sahur.
  • Pilih makanan yang membebaskan tenaga dengan perlahan seperti buah kurma, kekacang dan lentil untuk berbuka puasa.
  • Elakkan makanan manis yang akan meningkatkan tahap gula dalam darah anda dengan cepat. Ia juga akan turun dengan cepat dan ini membuatkan anda berasa seperti hendak pitam dan pening.
  • Pastikan anda mendapat protein secukupnya daripada kekacang, daging dan telur yang dimasak sepenuhnya. Protein diperlukan untuk membantu bayi anda membesar dengan sihat.
  • Minum air yang banyak pada waktu malam. Anda boleh ternyahhidrat dengan cepat terutamanya jika cuaca sangat panas pada bulan Ramadan.
 

Apakah tanda-tanda bahaya yang perlu saya ketahui?


Hubungi doktor anda jika:
  • Anda pening kepala, pengsan, lemah atau letih. Berehat selama setengah jam untuk kembali sihat dan jika tiada perubahan, hubungi doktor anda.
  • Anda loya atau mula muntah.
  • Terdapat perubahan ketara pada pergerakan bayi anda. Jika bayi anda tidak bergerak atau kurang menendang, amat penting untuk anda menghubungi doktor anda.
  • Anda berasa sangat dahaga atau air kencing anda berwarna gelap dan berbau kuat. Ini adalah tanda-tanda penyahhidratan.
  • Anda mengalami kesakitan seakan-akan sakin bersalin. Ini mungkin tanda kelahiran pramatang dan anda perlu hubungi doktor anda dengan segera.
  • Berat badan anda tidak bertambah atau berat badan anda berkurangan.
  • Anda sakit kepala atau mengalami kesakitan lain atau demam.
 

Bagaimana cara untuk memudahkan saya berpuasa semasa hamil?


Terdapat pelbagai langkah yang boleh anda ambil:
  • Rancang hari anda supaya anda boleh berehat secukupnya.
  • Elakkan berjalan jauh dan membawa barang-barang berat.
  • Elakkan aktiviti yang membuatkan anda berasa panas kerana ini boleh menyebabkan anda teryahhidrat dengan cepat dan membahayakan bayi.
  • Mintalah nasihat daripada wanita lain dalam keluarga anda tentang bagaimana menjalani puasa semasa hamil.
  • Amalkan pemakanan yang baik apabila anda berbuka. Dapatkan tip-tip lanjut tentang makanan untuk berbuka dan sahur.

Secara amnya, anda hendaklah sentiasa tenang dan terimalah bantuan jika diberikan. Walaupun keluarga dan rakan-rakan anda mungkin akan berjaga malam untuk beribadat, anda sendiri perlu menjalani Ramadan kali ini dengan tenang dan berehat sebanyak mungkin.
 

Saya masih kurang pasti sama ada saya perlu berpuasa atau tidak. Apa yang perlu saya lakukan?


Berbincanglah dengan ahli keluarga, doktor atau ahli agama sebelum membuat keputusan.

 
sumber: babycenter
 
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

Thursday, 20 June 2013

Jana Pendapatan Sampingan Dengan Shaklee

Saya ingat lagi dulu masa zaman sekolah selalu saya berangan punyai empayar bisnes sendiri....wah dream big :) Tapi dek kerana sifat saya yang pemalu apatah lagi dengan orang yang tak dikenali, membantutkan niat saya untuk mulakan bisnes. 
 
Hari berganti hari, saya mula sibuk dengan urusan harian sampailah sedar tak sedar saya tamatkan zaman study di universiti. Tak lama lepas habis study, saya ditawarkan bekerja di sebuah syarikat utiliti di Malaysia. Alhamdulillah tawaran gaji yang agak lumayan pada masa tu dan saya tak ada masalah kewangan langsung. Saya juga pastikan tiap-tiap bulan saya beri mak duit belanja. Pada masa tu saya fikir, makan gaji pun okey jugak so cita-cita saya nak ada bisnes sendiri terus saya lupakan.
 
Biasalah bila dah mula kerja mestilah nak pakai kereta, handphone yang best, nak beli itu, nak beli ini...semuanya nak beli, semuanya nak pakai. Bila hujung bulan melambak-lambak surat bil yang datang. Bil telefon, bil broadband...tak termasuk loan kereta lagi. Duduk di bandar ni bergerak sikit pun dah kena bayar tol. So jadilah saya macam kebanyakan warga kota yang bekerja...bila tengah bulan mesti sengkek....tertunggu-tunggu gaji pada penghujung bulan. Dan pernah jadi juga saya tak mampu nak beri mak duit belanja macam yang selalu saya buat. Memang mak tak pernah minta tapi saya yang nak bagi. Sekurangnya mak boleh gunakan duit tu untuk beli apa yang mak suka.
 
Saya diperkenalkan kepada bisnes Shaklee oleh seorang officemate yang lebih dulu membuat bisnes ni. Sebenarnya niat asal saja je suka-suka nak dengar cerita. Tapi makin lama saya dengar saya jadi tertarik. Tertarik sebab:
  1. Tak perlukan modal ribu-ribu apatah lagi perlu buat loan dengan bank untuk mulakan bisnes.
  2. Tak perlu keluar cari customer. Semuanya dilakukan secara online. Bergolek-golek atas tilam pun masih boleh bisnes.
  3. Tak perlu head hunting (mencari downline) sepertimana tipikal bisnes MLM yang lain. Saya lebih diajar supaya mempersiapkan diri sendiri kerana bila diri sudah bersedia, downline akan datang sendiri...dan sememangnya itu yang saya buat dan itu jugalah yang terjadi!
  4. Bisnes berasaskan penjualan produk dan bukannya sistem piramid. So tak ada istilah downline kerja keras, upline goyang kaki.
  5. Tak perlu membeli stok produk yang banyak sekaligus. Selalu kan jadi bila join MLM bisnes je mesti kena beli stok banyak-banyak tanpa diajar pun cara nak menjual. Sudahnya barang tu berlonggok je bawah katil/dalam stor.
  6. Tak perlu mengorbankan waktu malam/hujung minggu untuk menghadiri kelas bisnes, segalanya dilakukan secara online di rumah atau di mana-mana sahaja, semuanya dihujung jari. Tapi bukan kelas di alam maya saja yang disediakan, kelas di alam realiti juga disediakan.
  7. Tak perlu meninggalkan family. Bisnes ni adalah mesra family. So boleh angkut anak beranak kalau nak join kelas di alam realiti sekalipun. En. suami pun digalakkan hadir sama ye.
  8. Tak perlu melepaskan kerja tetap, boleh bisnes secara sampingan.
  9. Mempunyai group bisnes EKSKLUSIF untuk menyokong, melatih juga berkongsi tips-tips berguna menjadi usahawan yang berjaya. Group yang sangat-sangat memberi inspirasi dan aura positif.
  10.  
shaklee
Shaklee di hatiku :)
 
coaching class
Selesai kelas bisnes, posing skit buat kenang-kenangan
 
bisnes mesra family
Bersama group besar bisnes...tengok, mesra family kan
 
Atas ciri-ciri inilah saya tertarik nak join bisnes ni. Pada bulan pertama saya mendapat bonus (berbentuk wang tunai) sebanyak 3 angka. Bonus ini dibayar pada setiap pertengahan bulan berikutnya. Dalam pada pertengahan bulan, dapat pulak bonus Shaklee. Siapa nak bagi kan.
 
Alhamdulillah kini saya mampu mendapat bonus sebanyak 4 angka dan sedang aim untuk mencapai bonus sebanyak 5 angka pula. Yang paling penting, sejak join bisnes ni saya perasan yang saya tak tertunggu-tunggu lagi gaji pada hujung bulan!
 
Pastinya ini adalah bisnes terbaik untuk saya. Dengan bermodalkan RM75 untuk pendaftaran sebagai ahli dan terus memulakan bisnes ni, saya sudah mampu mendapat bonus sebanyak 4 angka yang pastinya memberi makna besar bagi orang yang bergaji kecil macam saya ni.
 
Owh ye, ingin ketahui cara menjalankan bisnes tanpa modal? Jom hubungi saya untuk konsultasi.
 
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

Tuesday, 18 June 2013

Aktor Terkenal Ashraf Muslim Sudah Amalkan Shaklee

Teruja tak dengan tajuk entry kali ni? Maunya tak teruja, aktor terkenal yang handsome dan sejuk mata memandang Ashraf Muslim sudah amalkan Shaklee! Nampaknya semakin hari Shaklee semakin glamer dikalangan selebriti. Sebelum ni sudah tersebar rahsia kecantikan Ayu Raudhah yang konsisten mengamalkan Vivix Shaklee...tengok ajelah muka Ayu Raudhah yang gebu berseri-seri tu, Mizz Nina mengamalkan Vitalea (multivitamin), Vitamin C, Zink Complex dan juga B-Complex, kemudian giliran Rita Rudaini pula memberi Mealshake untuk anak-anak kesayangannya, kini Ashraf Muslim juga sudah mula mengambil Shaklee.

Ashraf Muslim telah berkongsi cerita produk Shaklee yang mana menjadi pilihan hatinya dan apa benefits yang telah beliau dapat dengan mengamalkan Shaklee. 

Beliau memberitahu bahawa beliau mengamalkan Vitalea dan B Complex Shaklee. Sememangnya bagi mereka yang baru pertama kali ingin mengambil supplement, lebih-lebih lagi lelaki yang sudah sinonim tidak suka menelan supplement yang banyak, kedua vitamin ini adalah set yang paling basic untuk diambil.

Ashraf mengatakan bahawa semenjak beliau mengamalkan Vitalea, beliau rasa lebih bertenaga dan segar sepanjang hari. Manakala dengan mengambil B Complex pula, perjalanan darah beliau lebih lancar. Hasilnya, tengok saja wajah Ashraf yang handsome berseri-seri tu. Mak jatuh hati you :D

Nak tau apa lagi kata Ashraf tentang Shaklee, jom tengok video ni.
ashraf muslim amalkan shaklee
Klik disini untuk melihat: http://youtu.be/Fb6hLg7VG-Y
Owh ye, orang yang menemubual beliau juga bukan calang-calang, orang itu adalah Bapa Group Besar kami. Anda yang sudah join group kami telah membuat pilihan yang tepat! Sesiapa yang ingin join group kami juga sangat dialu-alukan. You are most welcome. Jom ketahui caranya.

Anda ingin mencuba vitamin Shaklee? Nak join ahli? Jom hubungi saya untuk konsultasi.
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

Tuesday, 11 June 2013

Breastfeeding Set Untuk Ibu Menyusu Bertenaga, Anak Ceria

Lumrah bagi ibu ada perasaan ingin menyusukan anaknya. Pastinya menghabiskan 2 tahun penyusuan secara eksklusif dengan jayanya menjadi harapan ibu. Namun, tidak ramai yang dapat menjayakannya kerana ia memerlukan komitmen, ilmu penyusuan serta pengorbanan dari ibu.
 
Walaupun sekarang ada pelbagai produk milkbooster di pasaran, ibu tidak boleh hanya mengharapkan produk milkbooster ini sahaja untuk membuatkan susu ibu banyak. Makan sebiji dua selama beberapa hari kemudian bersenang lenang menunggu hasilnya tanpa berusaha. Ibu tidak boleh menafikan konsep demand - supply yang sangat penting dalam penyusuan susu ibu. Ini kerana milkbooster hanya membantu dan pastinya ibu harus mengepam dan direct feeding baby sekerapnya (demand) supaya susu ibu bertambah banyak (supply). Pendek kata, pengeluaran susu ibu berkadar langsung dengan permintaannya. Semakin banyak mengepam atau direct feeding baby, semakin banyaklah susu ibu yang terhasil. Sebab itulah pentingnya ibu ada ilmu penyusuan.
 
Sekiranya ibu sedang mencari-cari produk milkbooster terbaik untuk dicuba, saya sarankan ibu mencuba set menyusu yang terdiri daripada supplement Shaklee yang berkualiti tinggi. Set ini telah disusun bukan sahaja untuk membantu pengeluaran susu ibu malah memastikan tubuh badan ibu sihat. Ini kerana susu yang penuh nutrisi adalah susu ibu yang mengandungi kesemua khasiat pada tahap optimum dan ia hanya boleh diperoleh daripada tubuh yang sihat.
 
Secara logiknya, sewaktu hamil ibu makan pelbagai jenis supplement untuk menyokong perkembangan bayi. Jadi, apabila berada dalam fasa penyusuan, mengapa keperluan supplement ini diabaikan dan dianggap tidak penting sama sekali? Sama seperti ketika hamil, supplement turut penting untuk anda membesarkan si manja. Oleh yang demikian, ibu sangat memerlukan vitamin dan mineral tambahan dalam usaha menjayakan penyusuan eksklusif. Pemakanan yang sihat dan pelbagai mengikut piramid makanan yang digabungkan bersama supplement tetap perlu ibu pertimbangkan demi menjamin kesihatan diri dan bayi dalam tempoh jangka panjang.
 
Masih ingin diyakinkan? Jom baca testimoni ibu yang berjaya menambah pengeluaran susu dengan bantuan set menyusu Shaklee.
 
set menyusu shaklee
Testimoni diri sendiri :

Lagi 1 minggu nk nek keje.Alhamdulillah dpt kmpul stok sbyk nie. ini adlh ank kdua sye.mse anak first,ilmu BF trlalu cetek dan smpat BF 3 bln jek.ksian si abg.kli ini sye dh psg niat Insyallah nk BF adik hingga 2 thun jika d izinkan olehNYA.
Sye start amik SHAKLEE msE ari 1st pantang dan mle kumpul stock slpas 2 bln . dgn pam scra konsisten + vit SHAKLEE inilh hsilnya , Alhamdulillah dh trkmpul 150++oz stakat nie.
 
set menyusu shaklee
Sebenarnya ada banyak lagi testimoni berkenaan set menyusu Shaklee ni. Akan saya kongsikan lagi dari masa ke semasa yang akan datang. Kalau nak diletak semua dalam satu entry memang takkan habis sehari :)
 
Mahukah ibu berjaya seperti mereka? Boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut atau dapatkan consultation sebelum membuat belian.
 
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

Monday, 10 June 2013

CoQHealth Plus Untuk Jantung Lebih Sihat Bertenaga

Menurut Pertubuhan Kebangsaan Jantung Malaysia, penyakit kardiovaskular merupakan pembunuh no 1 di kalangan rakyat Malaysia dan 2x ganda lebih tinggi berbanding kematian berpunca daripada kanser. Dianggarkan  seorang daripada setiap tiga orang mati disebabkan penyakit kardiovaskular seperti penyakit jantung dan strok. 

Menakutkan kan? Atas kesedaran keperluan penjagaan kesihatan jantung, Shaklee semasa National Conference 2013 yang berlangsung di Sunway Hotel Resort & Spa pada 8 Jun yang lepas telah melancarkan satu produk baru khusus untuk kesihatan jantung iaitu CoQHealth Plus
produk kesihatan jantung

CoQHealth Plus
mengandungi kesemua perubatan semulajadi daripada campuran 28mg zat makanan larut lemak yang hadir secara semulajadi di dalam tubuh badan (CoQ10) beserta Vitamin E dan ekstrak teh hijau. Produk ini didatangkan di dalam bentuk kapsul dengan bantuan minyak kacang soya bagi memastikan penguraian serta penyerapan yang maksimum dalam sistem tubuh badan ketika diambil.

Kebaikan CoQHealth Plus

  • Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
  • Meningkatkan peredaran darah
  • Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah
  • Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL

Keistimewaan CoQHealth Plus Berbanding Produk Kesihatan Jantung Yang Lain

  • Untuk mendapatkan jumlah yang setara dengan 28mg CoQ10 di dalam CoQHealth Plus, anda perlu memakan hampir 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli.. Mak aii banyaknya? Mampu ke makan banyak tu?
  • Kombinasi CoQ10 dan Vitamin E untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam Vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula Vitamin E untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh
  • Ekstrak teh hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantu menyokong kesihatan lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung (endothellum)
  • CoQ10 berasal daripada sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semulajadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan CoQ10 nya
  • Tanpa Gluten.
*sumber: www.shaklee.com.my

Nampaknya ini supplement wajib untuk kaum lelaki terutamanya. Anda sayangkan suami, ayah anda? Harus dapatkan CoQHealth Plus sekarang!

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk  penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

Friday, 7 June 2013

Set Mighty 3 Gems Untuk Berpuasa Lebih Bertenaga

Bulan ni promo Mealshake. Memang timing yang tepatlah sebab tak lama lagi pun nak puasa dah. Saya pasti ramai ibu-ibu kat luar sana yang tengah pulun ganti puasa sekarang kan. Bangun seawal pagi untuk bersahur, dengan mata yang mamai...sudah tentulah tidak berselera sangat nak makan berat-berat. Lebih-lebih lagi bila bersahur seorang diri, pastinya menu yang disediakan pun yang seringkas mungkin dan mudah disediakan.
 
Sejak saya berkenalan dengan Shaklee, saya sangat sukakan Set Mighty 3 Gems. Memang selalu saya ambil semasa bersahur. Sangat ringkas dan mudah disediakan. Hanya campurkan dengan air atau susu suam dan penuh khasiat yang badan perlukan. Masa bulan puasa sudah pastinya tak makan waktu siang, kerana itu juga ramai orang yang kekurangan vitamin, terlalu letih dan lesu, juga ada yang mengalami kekeringan kulit.