Thursday 16 October 2014

Home » , , , » Kenapa Saya Pilih MLM Shaklee

Kenapa Saya Pilih MLM Shaklee

Dalam banyak-banyak perniagaan MLM yang berlambak sekarang ni, macamana nak tahu perniagaan MLM yang mana satu paling terbaik? Yang mana satu paling menguntungkan?

Sebenarnya istilah terbaik itu subjektif dan bergantung pada diri masing-masing. Ini kerana apa yang terbaik bagi seseorang tidak semestinya juga yang terbaik bagi orang lain.

Begitu juga pada diri saya, pada saya bisnes Shaklee yang saya jalankan sekarang ini adalah bisnes yang terbaik dan sesuai buat saya namun tidak semestinya yang terbaik bagi orang lain.

Secara jujurnya dulu, saya tidak pernah terfikir akan menjalankan mana-mana perniagaan, dalam bentuk MLM pula tu. Mungkin persoalan yang bermain di fikiran anda adalah, "Kenapa saya memilih MLM Shaklee?"

kenapa pilih shaklee

Pertama, modal yang diperlukan untuk memulakan bisnes tidak membebankan. Saya hanya perlu membayar yuran keahlian Shaklee yang bernilai RM75 seumur hidup. Tiada sebarang pembelian produk bernilai ribuan ringgit yang diperlukan sebagai syarat untuk memulakan perniagaan Shaklee.

Pastinya pilihan perniagaan yang sesuai buat saya kerana tidak perlu mengeluarkan modal yang banyak sehingga terpaksa membuat pinjaman dengan pihak bank untuk memulakan perniagaan. 

Kedua, sistem Shaklee yang adil. Lumrah kita dengar sistem piramid dalam kebanyakan perniagaan MLM yang lain. Bermakna mereka yang sertai dulu akan sentiasa berada di atas, manakala mereka yang sertai lambat akan sentiasa berada di bawah. Downline tidak mungkin akan mengatasi rank uplinenya.

Namun sebaliknya yang berlaku dalam Shaklee. Sudah banyak berlaku situasi bilamana:
👉 downline lebih cepat naik rank berbanding uplinenya
👉 downline sama-sama naik rank dengan upline
👉 downline dan upline dalam rank yang sama.

jana pendapatan sampingan shaklee

jana pendapatan dengan shaklee

Ini bermakna setiap orang perlu berusaha keras untuk berjaya dalam bisnes. Tiada istilah downline bekerja keras manakala upline hanya duduk goyang kaki. Selamanya downline tetap di bawah manakala upline tetap di atas.

Ketiga, pemberian bonus berdasarkan jualan produk, bukan penajaan ahli baru. Pendek kata, semakin banyak produk yang dijual maka semakin banyak bonus yang akan didapati. Bukannya mengejar ahli baru untuk mendapatkan komisen. 

Dalam Shaklee juga tiada kiraan bonus yang tersembunyi. Segalanya jelas dan diperincikan dalam buku pelan pemasaran yang terkandung dalam member kit yang akan diberi semasa mendaftar ahli.

Keempat, ini adalah sebab yang paling saya suka iaitu berniaga secara online. Terus terang saya katakan saya jenis orang yang pemalu, jadi untuk approach orang yang saya tidak kenal agak mustahil..sedangkan dalam berniaga pastinya perlukan berurusan dengan ramai orang.

Jadi perniagaan secara online adalah pilihan yang tepat kerana saya tidak perlu bersemuka dengan orang untuk berniaga. Hanya melalui blog sebagai medium jualan saya.

tips bisnes online

Dengan menjual secara online, saya tidak perlu keluar meninggalkan keluarga untuk berniaga. Segalanya boleh dilakukan hanya dihujung jari dengan keluarga disisi. Sambil golek-golek dengan anak, suami pun boleh bisnes. Bahagia bukan 😊

Kelima, berkongsi kebaikan produk Shaklee untuk kesihatan bersama. Tidak dinafikan hampir kesemua SID (Shaklee Independant Distributor) adalah juga pengguna produk Shaklee. Bukan sekadar menjual tapi diri sendiri pun tidak gunakan produk Shaklee.

Pastinya Shaklee sudah lebih 50 tahun dalam bidang nutrisi ini. Setiap produknya mempunyai ujian klinikal dan penyelidikan. Sentiasa berkesan, selamat dan semulajadi. Bukan setakat claim produk bagus tanpa bersandarkan kepada apa-apa bukti ye.

Bersyukur dipertemukan dengan bisnes ini kerana potensi bisnes Shaklee sangat besar dan stabil. Buktinya super super moyang* saya, Hj Roslan sudah berbelas tahun menjadikan Shaklee sebagai main income dan sehingga kini masih kekal jutawan.
dalam Shaklee kami panggil upline dengan panggilan mommy --> nanny dan seterusnya mengikut susur galur.


tips jana income shaklee

Berminat menjana pendapat sebagai SID (Shaklee Independent Distributor)?
Pertanyaan serta penyertaan anda sangat dialu-alukan :)

Bagaimana order produk Shaklee?
Mudah je, boleh order secara online dengan klik link di bawah:
sistem online shaklee
Ingin dapatkan produk Shaklee secara COD (cash on delivery)? 

Copp!! Nak dapatkan produk Shaklee dengan harga yang lebih murah? Jom daftar sebagai ahli.

------------------------------------------------------------ 
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

1 comment:

  1. biz shaklee la so far yg paling praktikel. MLM lain semua banyak nak blaja drpd Shaklee. so keep up to be that great example!

    ReplyDelete