Saturday 4 October 2014

Home » » Sunnah Sebelum Tidur

Sunnah Sebelum Tidur

amalan sebelum tidur

Saya masih ingat lagi masa saya kecil, mak selalu pesan untuk basuh kaki dan membaca doa sebelum tidur. Masih saya amalkan sehingga ke hari ini.

Sebenarnya ada banyak perkara yang sunat dilakukan sebelum masuk tidur, antaranya:

❤️ membaca doa sebelum masuk tidur

❤️ membaca ayat Qursi

❤️ mengambil wudhu'

❤️ tidur di atas rusuk kanan

❤️ mengibas tilam tempat tidur

❤️ meletakkan tangan di bawah pipi kanan

❤️ tidak tidur secara meniarap

❤️ tidur di sebelah kanan menghadap ke kiblat

❤️ beristighfar 3 kali sebelum tidur

❤️ menadah tangan dan membaca 3qul kemudian tiup ke tapak tangan dan sapukan keseluruh anggota badan yang boleh dicapai.


Berminat beli produk Shaklee?
Mudah je, boleh order secara online dengan klik link di bawah:
http://goo.gl/PIJrxN

sistem online shaklee

Nak join ahli Shaklee dengan saya? Hubungi saya sekarang.

------------------------------------------------------------ 
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment