Tuesday 14 October 2014

Home » , , » Vitamin Untuk Ibu Menyusu

Vitamin Untuk Ibu Menyusu

Ramai mommies yang bertanya apakah vitamin untuk ibu menyusu? Adakah produk Shaklee yang sesuai diambil oleh ibu menyusu? Perlukah ibu menyusu mengambil sebarang supplement? Dan berbagai soalan yang lain.

Ibu menyusu pun sama seperti manusia yang lain...memerlukan nutrisi dan khasiat yang mencukupi malah lebih lagi kerana setiap apa yang ibu ambil akan disalurkan kepada bayinya melalui susu ibu. Lebih-lebih lagi untuk bayi yang usianya di bawah 6 bulan pastinya satu-satunya sumber makanan adalah daripada susu ibu.

Jadi adalah penting untuk ibu menyusu memastikan badan sentiasa sihat dan mendapat nutrien serta khasiat yang diperlukan secukupnya. Sekiranya ibu sendiri sakit dan tidak cukup nutrisi, bagaimana mahu menjayakan penyusuan susu ibu secara eksklusif.

tips tambah susu ibu

Vita-Lea
  • merupakan multivitamin yang membekalkan 28 vitamin dan mineral penting. Vita-Lea memastikan mommies mendapat nutrien yang diperlukan badan secukupnya dan pada masa yang sama bertenaga sepanjang hari. 

B-Complex
  • membekalkan kesemua 8 jenis vitamin B yang diperlukan badan iaitu B1, B2, B3, B6, biotin, asid pantotenik, asid folik dan B12. B-Complex turut terkenal sebagai vitamin anti-stress membantu mommies kekal tenang dan ceria untuk melancarkan penyusuan. B-Complex juga bagus untuk mendapatkan kulit yang cantik dan berseri-seri.

Vita-C Plus
  • membekalkan 500mg vitamin c yang bertindak sebagai immune booster. Pelepasan secara berperingkat memastikan vitamin c kekal lebih lama dalam badan. Vita-C Plus juga membantu memastikan ibu sentiasa kelihatan gojes dan awet muda kerana merangsang penghasilan kolagen dalam badan. 

Alfalfa Complex
  • mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Alfalfa terkenal  di kalangan wanita kerana membantu sebagai milkbooster yang telah digunakan sejak berkurun lama. Alfalfa juga bertindak sebagai kacip fatimah, so sangat bagus untuk dalaman wanita dan hubungan intim.

Kalau dilihatkan, vitamin yang dicadangkan kepada ibu menyusu bukan setakat milkbooster sahaja tetapi turut dicadangkan vitamin-vitamin yang lain kerana, seperti yang saya katakan tadi ibu menyusu harus menjaga kesihatan badan. Jadi set menyusu ini bukan sahaja membantu melancarkan penyusuan susu ibu malah memastikan kesihatan yang optimum.

Set menyusu ni boleh diambil oleh mana-mana ibu menyusu samada mempunyai masalah susu kurang atau tidak. Ini kerana set ini bukan saja bertujuan melancarkan penyusuan tapi menambah nutrisi dalam badan ibu menyusu.

Namun bagi penghidap SLE, maklumkan terlebih dahulu bahawa anda menghidap SLE dan saya akan cadangkan vitamin ibu menyusu lain yang lebih sesuai kerana penghidap SLE tidak sesuai mengambil Alfalfa dan Vita-Lea.


BAGAIMANA CARA ORDER PRODUK SHAKLEE
Mudah je, boleh order secara online dengan klik link di bawah:
sistem online shaklee

Ingin dapatkan produk Shaklee secara COD (cash on delivery)? 

Copp!! Nak dapatkan produk Shaklee dengan harga yang lebih murah? Jom daftar sebagai ahli.

Berminat menjana pendapat sebagai SID (Shaklee Independent Distributor)?
Pertanyaan serta penyertaan anda sangat dialu-alukan :)

------------------------------------------------------------ 
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

1 comment: