Monday 21 January 2013

Home » , , » Kebaikan Herblax Shaklee: Atasi Masalah Perut Buncit

Kebaikan Herblax Shaklee: Atasi Masalah Perut Buncit

Masalah perut buncit merupakan masalah yang seringkali dialami seseorang terutamanya apabila sudah berkahwin. Masalah kebuncitan ini bukan saja melanda orang yang berbadan besar, malah orang yang kurus pun ramai yang buncit tau.
 
Antara penyebab utama kebuncitan adalah dari pola pemakanan yang tidak sihat. Dalam zaman yang moden kini dimana semuanya haruslah segera termasuk makanan segera/sudah diproses sememangnya menjadi pilihan ramai disamping proses penyediaannya yang lebih mudah dan ringkas. Hanya goreng dan sedia untuk dimakan. Hasilnya, perut yang buncit!
 

Tips Atasi Perut Buncit

  1. Elakkan makanan yang banyak minyak atau bergoreng. Sesiapa yang sangat sukakan makanan bergoreng, hati-hati kerana minyak itu sendiri adalah lemak dan agak lambat dicernakan oleh badan lalu memudahkannya untuk menempel dan berkumpul dalam perut dan seterusnya menyebabkan perut buncit.
  2. Elakkan makanan yang mempunyai kandungan garam yang tinggi. Apabila mengambil garam yang tinggi, kepekatan sel badan akan bertambah dan seterusnya air akan meresap (tidak dikumuhkan), lalu menambah juga berat badan.
  3. Elakkan pengambilan karbohidrat berlebihan. Badan kita memang perlukan karbohidrat untuk bertenaga namun pengambilan yang berlebihan seharusnya dielakkan.
  4. Elakkan makan dengan cepat untuk mengelakkan udara terkepung di dalam usus dan seterusnya membentuk gas yang menggalakkan perut menjadi buncit. Pastikan makanan yang diambil dikunyah secara perlahan sehingga lumat supaya dapat dicerna dengan sempurna.
  5. Elakkan pengambilan gula yang tinggi. Minuman berkarbonat, bersoda atau kordial mempunyai kandungan gula yang tinggi.
  6. Elakkan makan berulamkan air. Seelok-eloknya minumlah sekurang-kurangnya setengah jam selepas makan.
 
Herblax Shaklee terbukti dapat mengempiskan perut dan memberi kepejalan pada perut. Ia bukan saja membantu membersihkan usus malah membantu masalah sembelit.

herblax kempiskan perut

Psst, ada sorang customer saya yang beritahu sudah turun 3kg hanya dengan mengambil Herblax dalam masa tak sampai sebulan! Dan kerana itulah juga Herblax termasuk dalam cadangan supplement untuk kurus.

herblax untuk kurus

Ingin alaminya sendiri? Hubungi saya untuk pesanan sekarang!
 
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

1 comment:

  1. herbalax memang bagus...jom singgah http://mutiarasyakira98.blogspot.com/

    ReplyDelete