Friday 9 November 2012

Home » , , » Kelebihan Soy Protein Isolate Powder (ESP) Shaklee

Kelebihan Soy Protein Isolate Powder (ESP) Shaklee

Kelebihan Soy Protein Isolate Powder (ESP) Shaklee

Laris sungguh ESP (Soy Protein Isolate Powder) ni...mana taknya...dari akhir bulan lepas lagi Shaklee sendiri kehabisan stok di seluruh Malaysia. Tapi jangan risau...buat penggemar setia ESP, berita baik buat anda...ESP akan kembali available bermula pada minggu hadapan. So pada mereka yang nak buat pre-order tu, silakan...saya sangat mengalu2kan order anda.
 
Mungkin ada yang ingat ambil protein soya jenama apa2 pun sama je. Owh tidak sama sekali. Semestinya protein soya yang Shaklee hasilkan mempunyai ciri2 soya yang selamat di ambil.
 

Kenapa Protein Soya Shaklee berbeza?

  1. Shaklee telah menjalankan kajian klinikal yang sangat komprehensif di mana hanya soya yang berkualiti tinggi sahaja yang dipilih.
  2. Kacang soya yang digunakan adalah Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism) yang dihasilkan di bawah program Identity Preservation Program (IPP), dimana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesan.
  3. Kacang soya diproses dengan air  (bukan dengan bahan kimia atau alkohol)  dan dengan menggunakan suhu yang rendah bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.
  4. Setiap satu tin protein soya Shaklee dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan tenaga segera yang sustained.
  5. Mengandungi 22 jenis asid amino dan ESP adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia.
  6. Sangat sesuai bagi pesakit kencing manis kerana kandungan Indeks Glisemik (HI) yang rendah iaitu 39.
  7. Satu hidangan ESP bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh badan. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP rendah lemak, bebas laktosa dan kolesterol.
 
 
 
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.
 

1 comment: