Wednesday 4 July 2012

Home » , , » Vitamin C Untuk Kecantikan dan Keanjalan Kulit

Vitamin C Untuk Kecantikan dan Keanjalan Kulit

Vitamin C Untuk Kecantikan dan Keanjalan Kulit

Masih ingat lagi post saya tentang saya paksa diri makan Vitamin C Shaklee untuk cantikkan kulit tu tak? Tapi hari ni saya tak nak bercerita pasal tu lagi....buat malu je fobia telan pil...hehehe. Kali ni saya nak cerita kenapa saya begitu mencintai Vitamin C Shaklee.

Tahukah anda?


Vitamin C merupakan sejenis vitamin larut air boleh yang boleh didapati dalam buah atau sayuran bercitrus contohnya oren. Namun, oleh kerana sifatnya yang larut air badan tidak berupaya untuk menyimpan vitamin ini.

Vitamin C sangat penting bagi mereka yang menginginkan kulit yang licin dan awet muda kerana Vitamin C membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang bertindak sebagai gam yang menyusun sel2 tubuh manusia. Dan oleh kerana itu juga, Vitamin C sangat berguna untuk menyembuhkan luka dengan cepat kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.

Pengambilan Vitamin C bersama2 Vitamin E boleh mengelakkan sunburn. Sangat2 berguna untuk kita yang tinggal dalam negara yang beriklim Khatulistiwa ni :)

Vitamin C ni sangat2 sinonim dengan kecantikan. So, tak hairan la kalau Vitamin C ni sangat popular dikalangan wanita yang mementingkan kecantikan. 


Vitamin C Shaklee

Kelebihan Vitamin C Shaklee


1) Satu tablet Vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Satu tablet Vitamin C Shaklee mengandungi 500mg vitamin C, manakala tubuh kita memerlukan 250 - 500mg Vitamin C sehari. Adakah anda yakin anda boleh makan 7-8 biji oren setiap hari?  

2) Keistimewaan Vitamin C Shaklee sustained release, di mana vitamin C dilepaskan secara perlahan2 dalam badan supaya vitamin C sentiasa ada dan kekal dalam badan. Ianya bersamaan dengan 1 setengah biji oren dilepaskan setiap jam selama 5 jam. Ingat lagi tak saya tulis sebelum ni yang badan kita tidak berupaya menyimpan vitamin dalam badan, dan inilah perlunya sustained release vitamin C.


Berminat?

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

* Entri ini adalah berdasarkan testimoni/pengalaman pengguna dan hasil dari setiap pengguna mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment