Friday 13 July 2012

Home » , , , , » GLA Penawar Masalah Kesuburan Punca dari Hormon Tak Seimbang

GLA Penawar Masalah Kesuburan Punca dari Hormon Tak Seimbang

GLA Penawar Masalah Kesuburan Punca dari Hormon Tak Seimbang

Saya pernah terbaca artikel di metro.com tentang punca-punca ketidaksuburan ataupun punca sesuatu pasangan sukar mendapatkan zuriat. Salah satu daripadanya adalah berpunca dari ketidakseimbangan hormon yang kerap jadi dikalangan wanita.

 

Kepentingan Keseimbangan Hormon

Keseimbangan hormon adalah penting bagi membolehkan seseorang wanita itu hamil. Hormon yang tidak seimbang boleh menyebabkan seseorang wanita menghadapi masalah telur yang tidak matang serta mengganggu proses penghasilan telur. Hal ini seterusnya menyukarkan wanita tersebut hamil.

Kenapa Hormon Tak Seimbang? 

1) Berat badan yang terlalu kurang atau terlalu berat
2) Perubahan besar dalam berat badan dalam masa yang singkat
3) Aktiviti fizikal yang keterlaluan
4) Kelenjar thyroid tidak berfungsi dengan baik
5) Kesan dari sesetengah ubat
6) Tekanan perasaan yang dialami

Memperkenalkan, inilah dia GLA Complex Shaklee yang boleh membantu masalah ketidakseimbangan hormon ini.

GLA Complex Shaklee

Apa itu GLA?

GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel. GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan.

GLA atau nama penuhnya Gama Linolenik Asid ini berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Boleh diambil oleh lelaki dan wanita. Ia sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah kesuburan, menstrual, monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis. Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli.

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

* Entri ini adalah berdasarkan testimoni/pengalaman pengguna dan hasil dari setiap pengguna mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment