Monday 16 July 2012

Home » , , » Berpantang Dengan Vitamin Shaklee

Berpantang Dengan Vitamin Shaklee

Berpantang Dengan Vitamin Shaklee

Bagi ibu-ibu yang berpantang anda boleh memilih untuk mengambil vitamin2 yang dicadangkan seperti di bawah :


zinc shaklee
Zinc Complex

Zinc membantu mempercepatkan proses baik pulih luka luaran dan dalaman (rahim), bagi yang tidak makan ikan haruan atau pati ikan haruan, zinc adalah pilihan yang tepat untuk menggantikan ikan haruan. Dan juga pilihan yang tepat memandangkan pati ikang haruan selalunya disertai dengan rasa yang hanyir. Selain itu zinc juga membantu untuk mengurangkan masalah keguguran rambut selepas melahirkan.Yang penting sekali ialah zinc dapat membantu dalam masalah "kedinginan" selepas bersalin.


vitalea shaklee
Vitalea (Multivitamin with iron)

Multivitamin mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral, menambah kekurangan nutrisi yang diperlukan badan. Sangat bagus diambil oleh ibu-ibu yang berpantang kerana semasa berpantang banyak makanan yang tidak boleh diambil, dan multivitamin adalah pilihan terbaik bagi menggantikan makanan tersebut. Iron juga penting untuk ibu yang telah kehilangan banyak darah sewaktu melahirkan.


b complex shaklee
B Complex

B Complex membantu mengatasi kelesuan, penting bagi kesihatan mental mambantu mencegah kemurungan (meroyan) dan sebagai penenang (anti stress). Perlu bagi urat saraf. Amat digalakkan sekiranya diambil oleh ibu2 yang baru bersalin.



Vitamin C (Sustaine Realease Vita-C)

Vitamin C penting dalam pembentukan kolagen dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan. Membantu dalam mempercepat proses pemulihan luka dan meningkatkan taraf sistem pertahanan badan.



Sebagai tambahan untuk ibu-ibu berpantang boleh juga mengambil Energizing Soy Protein (ESP)sebagai minuman harian anda dan Ostematrix (Kalsium Magnesium with vitamin D), kedua-dua supplement ini boleh mengurangkan risiko jaundice, memberi tenaga dan melancarkan air susu ibu. Bagi ibu yang menghadapi masalah pembuangan air besar bolehlah mengambil Lecithin kerana ianya tidak mengganggu perut bayi, ianya melancarkan pembungan dengan cara yang lembut. Tetapi harus diingatkan bahawa pengambilan vitamin2 ini perlu diikuti dengan pengambilan air masak yang cukup sekurang-kurangnya 2-3 liter sehari.

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

* Entri ini adalah berdasarkan testimoni/pengalaman pengguna dan hasil dari setiap pengguna mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment