Tuesday 10 July 2012

Home » , » Keistimewaan Vitamin C Shaklee berbanding Jenama Lain Di Pasaran

Keistimewaan Vitamin C Shaklee berbanding Jenama Lain Di Pasaran

Keistimewaan Vitamin C Shaklee berbanding Jenama Lain Di Pasaran

Vitamin C - Oren

Hari ni nak cerita pasal vitamin C lagi :)

Saya ingat lagi antara vitamin yang paling kanak2 termasuk saya masa kecil2 dulu suka adalah vitamin C. Tak payah disuruh makan pun tak apa. Sebab vitamin C ni didatangkan dalam bentuk tablet seumpama makan gula2. Kanak2 mana yang tak suka gula2 kan. Orang tua pun suka (saya la tu :))..

Namun seiring dengan peredaran masa dan usia, saya mula tertanya2 apa kelebihan vitamin C ni sehinggakan ramai ibubapa yang menyediakannya untuk anak2 mereka. Walhal, dalam tv pun terdapat berbagai2 iklan tentang vitamin C ni.

Manfaat Vitamin C

Imuniti
- pengambilan vitamin c secara teratur dapat melindungi badan dari infeksi juga membantu mempercepatkan penyembuhan luka. Sebab itu jugalah wanita berpantang digalakkan untuk mengambil oren sebagai bahan untuk mempercepatkan penyembuhan luka. Selain itu, ia juga berfungsi menguatkan tulang dan gigi kita.

Antioksidan
- vitamin C berfungsi sebagai antioksidan yang menghalang serangan radikal bebas di sekeliling kita dan seterusnya penyakit yang disebabkan oleh sistem imun badan dapat dihindarkan.
Hypertension
- vitamin C juga dapat menurunkan kadar tekanan darah, dengan itu dapat mengurangkan risiko darah tinggi.
Kecantikan kulit
- sinonim dengan kecantikan kerana vitamin C merangsang pengeluaran kolagen. Badan kita sangat memerlukan kolagen kerana ia umpama gam yang mengikat sel-sel badan kita supaya sentiasa tegang. Jika badan kehilangan kolagen, kulit akan nampak berkedut dan tidak tegang. Bila kulit dah tegang, tentunya dapat mengurangkan garis2 penuaan yang tidak diingini. Selain itu, vitamin C juga dikatakan dapat memutihkan dan memulihkan keadaan kulit yang kusam.

Apakah Keistimewaan dan Perbezaan Vitamin C Shaklee dengan Vitamin C Biasa?


1. Vitamin C Shaklee didatangkan dalam bentuk sustained release iaitu dilepaskan dalam badan secara perlahan-lahan supaya vitamin C sentiasa berada dalam badan kita. Memandangkan vitamin C adalah vitamin larut air, ia mudah musnah dan tidak dapat disimpan lama dalam badan. Maka teknologi sustained release adalah sangat diperlukan.

2. Satu tablet vitamin C Shaklee adalah bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Di mana ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam badan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet. Manakala 100mg bersamaan dengan 1 setengah biji oren sebenar.

3. Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama dengan bioflavonoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin C dengan lebih baik. Ini berbeza dengan vitamin C jenama lain yang berada di pasaran.


------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

* Entri ini adalah berdasarkan testimoni/pengalaman pengguna dan hasil dari setiap pengguna mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment