Thursday 12 July 2012

Home » , , , , , , , , » 1001 Khasiat Vitamin E

1001 Khasiat Vitamin E

1001 Khasiat Vitamin E

Tahukah Anda?

Terdapat beberapa jenis vitamin E, iaitu alpha, beta, gamma dan d-alpha tocopherol. Gamma adalah jenis vitamin E yang paling kurang aktif. Manakala d-alpha tocopherol adalah jenis vitamin E yang paling aktif dan paling power. Dan yang paling best adalah, vitamin E Shaklee adalah dari jenis ini!!

Bagaimana Ingin Pastikan?

Vitamin E shaklee adalah semulajadi, bukan sintetik (tiruan). Bagaimana ingin mengetahui perbezaannya? Vitamin E semulajadi bermula dengan d-alpha dihadapannya contoh d-alpha tocopherol. Vitamin E sintetik pula akan bermula dengan dl- contohnya dl-alpha tocopherol. Oleh itu hindarkan tiruan, ambillah yang semulajadi.

So sesiapa yang memang sudah amalkan pengambilan vitamin E, boleh check label pada botol vitamin E anda selepas ni ye.
Vitamin E

Khasiat Vitamin E Shaklee

1. Vitamin E terkenal sebagai antioksida yang baik. Ia menghalang kehadiran radikal bebas dalam tubuh kita. Radikal bebas yang akan merosakkan sel-sel badan ini adalah punca kepada pelbagai penyakit seperti kanser khususnya kanser prostat.
2. Vitamin E Shaklee disertai dengan Selenium. Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa Selenium. Pengambilan Vitamin E haruslah lengkap dengan Selenium untuk mendapatkan kesan pengambilan yang optimum. Tanpa Selenium, ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka masa panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.
3. Vitamin E dikatakan sebagai vitamin untuk awet muda kerana ia melambatkan proses penuaan. Sifatnya sebagai antioksida menghalang kehadiran radikal bebas yang merosakkan sel dan seterusnya membuatkan seseorang itu nampak tua sebelum usia. Ia juga membantu fungsi pembaikan DNA serta memberi perlindungan kepada sel2 badan yang mana akan membantu kulit, jantung, otot dan sel merah dalam keadaan sihat.
4. Vitamin E turut membantu mempercepatkan proses pembaikan luka. Oleh itu, ianya amat sesuai bagi ibu-ibu menyusu yang mengalami masalah nipple crack atau puting melecet. Pengambilan Vitamin E secara teratur dapat mencerahkan bahagian puting yang telah menjadi gelap berikutan kehamilan serta mengurangkan kesan regangan kulit atau stretch mark.
5. Vitamin E turut dikatakan sebagai vitamin kecantikan kerana membantu menghilangkan parut dan jeragat serta membantu kulit berseri. Ia juga dapat menghalang sunburn sekiranya diambil bersama2 vitamin C.
6. Selain itu, ia juga membantu mengekalkan kelembapan kulit dan seterusnya mengelakkan kekeringan, kegatalan dan kulit yang merekah.
7. Masalah kedinginan atau low sex drive yang sering dialami oleh ibu-ibu menyusu berikutan kehadiran hormon prolaktin yang tinggi dapat diatasi dengan pengambilan vitamin E. Selain itu, vitamin E juga dapat membantu meningkatkan kesuburan wanita sekaligus meningkatkan peluang kepada yang ingin mendapatkan zuriat. Sebab itulah vitamin E turut dikenali sebagai vitamin cinta.
8. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, Vitamin E dapat membantu mengurangkan kesakitan akibat PMS.
9. Pengambilan 100iu vitamin E sehari dapat mengurangkan risiko serangan jantung. Manakala pengambilan sekurang-kurangnya 400iu sehari dapat menghalang risiko penyakit Alzheimer. Vitamin E Shaklee mengandungi 400iu dalam satu kapsul!
Berminat?
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

* Entri ini adalah berdasarkan testimoni/pengalaman pengguna dan hasil dari setiap pengguna mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

2 comments:

  1. Macam mane sy nk dapat kn vitamin ni ye?

    ReplyDelete
  2. boleh order dgn saya. saya akan poskan ke alamat sis. atau sis boleh beli sendiri di mana2 cawangan shaklee yang berdekatan. boleh hubungi saya di 0133602633 sekiranya ingin membuat pembelian :)

    ReplyDelete