Wednesday 11 June 2014

Home » , , » Keistimewaan Ostematrix Shaklee

Keistimewaan Ostematrix Shaklee

Masih saya ingat lagi masa kecil saya memang tak suka minum susu. Sampaikan doktor tanya pada mak, kalau campur dengan milo pun still tak suka ke. 

Saya cuma minum susu hanya bila saya diserang gastrik. Tu pun sebab tak tahan sakit perut. Kalau tidak tak kan tertelan la susu tu. Owh ye masa saya kecil memang kerap kena gastrik. 

Sebenarnya bukanlah susu tu, tapi kalsium yang terkandung dalam susu tu. Kalsium membantu pembentukan tulang dan gigi yang kuat. So mencegah osteoporosis (kerapuhan tulang). Kalsium pun bagus untuk pembekuan darah, gerakbalas saraf dan kontraksi otot.

Ada dua jenis kalsium:
  • kalsium karbonat - memerlukan keadaan berasid untuk bantu penyerapan. So kalsium jenis ni digalakkan ambil selepas makan.
  • kalsium nitrat - diserap dengan baik tidak mengira perut kosong atau penuh.

kalsium shaklee

Istimewanya kalsium Shaklee yang dipanggil Ostematrix ni kerana mengandungi kombinasi kalsium karbonat dan nitrat. So sesuai diambil semasa perut kosong atau selepas makan.

Dan menariknya Ostematrix Shaklee sebab bukan sekadar kalsium saja. Tapi turut dilengkapi dengan kawan2nya iaitu Vitamin D dan Magnesium.

Vitamin D membantu kalsium diserap dengan lebih baik oleh badan. So kalsium yang diserap adalah maksimum. Takdelah sia2 makan pil kalsium kan.

Magnesium sebagai agen pengangkut kalsium ke seluruh badan seperti tulang dan bahagian lain badan. So penting adanya Magnesium ni sebab kalau ada kalsium yang terkumpul, lama2 boleh sebabkan batu karang kerana tiada fungsi.

Bagi mereka yang memang liat nak minum susu, atau memang tak suka minum susu, Ostematrix adalah alternatif terbaik untuk mendapatkan bekalan kalsium yang mencukupi.

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment