Wednesday 6 August 2014

Home » , , , » GLA Complex vs EPO: Mana Lebih Power?

GLA Complex vs EPO: Mana Lebih Power?

Pernah tak dengar pasal EPO? EPO ni adalah evening primrose oil. Sangat2 sinonim dengan wanita yang pentingkan kecantikan. Kenapa sinonim dengan kecantikan ye? Sebab dalam EPO ni kaya dengan GLA (asid gamma-linolenik).
 
Sumber GLA ni bukan dari EPO je tapi boleh juga didapati daripada Borage. Kebanyakan GLA yang dijual di kedai-kedai farmasi adalah dari sumber EPO.
 
evening primrose epo gla
bunga evening primrose


gla borage
bunga borage

Walaupun EPO dan Borage mengandungi GLA namun kepekatan GLAnya adalah berbeza. Borage mengandungi GLA dua kali ganda lebih tinggi dari EPO. Dari segi bioavailabiliti (kadar serapan) Borage juga adalah 3 kali lebih berkesan daripada EPO.
 
Shaklee takde jual EPO ke? Ada iaitu GLA Complex yang lebih baik dari EPO sebab:
  • GLA Complex mengandungi GLA sebanyak 15% - 20% berbanding EPO yang mengandungi hanya 8% - 10% GLA.
  • Sumber GLA dalam GLA Complex adalah dari Borage. Cuba baca balik perenggan kat atas tu apa perbezaan antara GLA dari sumber EPO dan Borage.
  • Mengandungi asid gamma-linolenik (GLA) dari minyak borage, asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Sebab tulah namanya GLA Complex kerana kandungannya yang complex.
GLA Complex Shaklee bukan untuk wanita saja ye. Tapi penting juga untuk kanak-kanak, remaja juga lelaki dewasa.
 
Kebaikan GLA Complex:
  • membantu merawat PMS (senggugut) dan menopause symptom. Penggunaannya boleh meredakan kesakitan semasa period dan juga simptom bila seseorang menopause.
  • anti radang, sesuai untuk pesakit arthritis dan gout kerana ianya merawat keradangan sendi.
  • bagi pesakit rheumatoid arthritis, ianya boleh membantu di mana ianya 'may ease tenderness and swelling'.
  • untuk kulit yang cantik kerana membantu mengekalkan kelembapan dan kelembutan bagi kulit yang kering atau rosak. Kajian pernah dijalankan ke atas bayi yang mempunyai masalah 'cradle cap' (kerak di kepala). Bayi disapukan dengan borage oil 2 kali sehari dan setelah 2 minggu, masalah cradle cap HILANG!.Apa yang menakjubkan bukan sahaja pada tempat yang disapu mengalami perubahan ketara tetapi juga keseluruhan kulit bayi mengalami perubahan positif. Ini menunjukkan daya serapan borage oil yang sangat bagus.
  • membantu regulate semula period yang tidak teratur dan mengawal keseimbangan hormon dalam badan.
  • membantu kesuburan dengan memperbaiki struktur sel pembiakan. Apabila sistem pembiakan kembali subur maka peluang untuk mendapatkan anak juga lebih tinggi. Ada kalangan yang mengambil GLA Shaklee telah berjaya hamil dengan izinNya.
 
So, nilaikanlah sendiri samada nak ambil EPO ke GLA Complex. Jadilah pengguna yang bijak.
 
Promo GLA Complex sedang berlangsung. Mai order cepat sebelum kehabisan stok :)
 
 
Order secara online sekarang dengan klik link ini .
 

Mahukan harga ahli? Jom daftar ahli dengan saya.
 
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment