Tuesday 20 May 2014

Home » » Zink Shaklee Kini Bebas Gluten

Zink Shaklee Kini Bebas Gluten

Setelah lama Zink kehabisan stok, kini Zink Shaklee kembali. Zink ni memang banyak kegunaannya...bagus untuk kesuburan, baikpulih luka, masalah keguguran rambut dan banyak lagi. Sebab tu Zink ni sangat laris sampai habis stok. Kini Zink Shaklee lebih best, lebih mantap dengan formula yang telah dipertingkatkan iaitu BEBAS GLUTEN.
Gluten? Kalau dulu setakat dengar je tapi tak suka ambil tahu. Dengar pun sebab saya suka tengok rancangan Cupcakes War di astro, dan salah seorang peserta memang menghasilkan cupcakes yang bebas gluten. Kalau nak tau, di US sekarang ni tengah famous diet yang gluten free.

Apakah itu Gluten?

Gluten adalah sejenis protein yang terdapat dalam kanji terutama tepung gandum, barli dan sebagainya. Gluten biasanya digunakan dalam pelbagai jenis makanan yang diproses seperti roti, kuih muih yang dipanggang yang membuatkan adunan mengembang dengan lebih baik. Berapa kuantiti gluten yang digunakan adalah bergantung kepada jenis makanan tersebut dan pastinya roti gandum menggunakan gluten yang lebih banyak berbanding roti putih biasa.
Ada sesetengah orang yang alah dengan gluten ni. Simptom alahan ni akan terjadi segera selepas beberapa jam seseorang yang alah gluten itu mengambil makanan yang mengandungi gluten. Antara simptom alahan yang biasa terjadi adalah:
  • masalah ketidakhadaman seperti perut sebu, kembung, cirit birit atau sembelit
  • rasa letih, lesu
  • sakit kepala
  • mood tidak stabil
  • kegatalan, ruam kulit
  • mata berair
  • batuk, sakit tekak.
Keburukan gluten yang lain adalah menggemukkan dan melambatkan metabolisme. Owh patutlah badan cepat je terasa naik bila makan roti gandum banyak2 :D 
zinc complex gluten free
Dalam Zink Shaklee mengandungi serbuk barli, maka Shaklee telah mempertingkatkan formulasinya TANPA GLUTEN. Betapa Shaklee sangat menjaga kualiti produknya serta sangat prihatin dengan penggunanya.
So lepas ni sesiapa yang alah gluten bolehlah mengambil Zink Shaklee tanpa was-was ye :)
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment