Wednesday 28 May 2014

Home » , , » Meal Shakes Untuk Kuatkan Antibodi Anak Di Nursery

Meal Shakes Untuk Kuatkan Antibodi Anak Di Nursery

Kebanyakan ibu zaman sekarang adalah wanita bekerjaya. Bukan macam zaman dulu yang mana kaum ibu hanya duduk di rumah manakala kaum bapa yang keluar mencari nafkah. 

Maka apabila ibu bapa bekerja, anak terpaksa dihantar ke nursery. Bila dah kat nursery risiko untuk jatuh sakit memang tinggi. Nak salahkan nursery pun tak boleh sebab budak2 ramai. Bukan setakat seorang dua je. Sebab tu kanak2 yang dijaga di nursery lebih kerap demam, selsema, batuk dsb.

Tak dapat dibayangkan kebimbangan setiap ibu bapa yang terpaksa hantar anak2 ke nursery. Satu bimbang kerap jatuh sakit, satu lagi bimbang tak dapat nutrisi yang secukupnya. 

Saya pernah dengar sendiri anak saudara yang ditinggalkan di nursery bercerita bahawa dia dan kawan2 hanya diberi makan mi megi setiap hari dan bukannya makanan yang seimbang. Mungkin ini hanya kes terpencil dan bukan semua nursery yang begitu.

Namun ada juga kanak2 yang memang susah makan makanan seimbang kan. Nak suruh makan sayur/buahan sekalipun ibarat nak suruh jumpa doktor...punyalah payah. Bila dah cerewet pasal makanan kemungkinan ada vitamin yang tidak mencukupi.

So apa yang ibu bapa boleh buat adalah dengan lindungi anak masing2. Perkuatkan antibodi anak2.

Saya nak share tentang Meal Shakes Shaklee. Meal Shakes ni ibarat multivitamin dalam bentuk serbuk. Mealshakes mengandungi:
- Protein
- Fiber
- Kalsium
- Vitamin C
- Vitamin E
- Zat Besi
- Zink

Meal Shakes berperasa seperti aiskrim vanilla maka sangat digemari oleh kanak2. Ada customer saya yang sampai terpaksa sorokkan Meal Shakes ni daripada anaknya.

Jom kita intai apa kata ibu yang memberikan anak Mealshakes.

mealshake untuk antibodi

"TESTIMONI ANAK SENDIRI:
Saya bagi Meal Shakes kat Iman sebab dia selalu demam, selsema dan batuk walaupun Iman masatu fully breastfeed. Almaklumla, anak nursery. Duk campur gaul ramai-ramai selalu sangat sakit. Boleh dikatakan setiap 2 minggu mesti kena. Alhamdulillah, lepas consume Meal Shakes, antibodi dia kuat sikit. Penyakit-penyakit dah jarang benar hinggap kat dia. Itulah yang buat saya jatuh chenta dengan Shaklee. Yang pasti semuanya secara semulajadi dan selamat."

Harga Mealshakes? Owh tak mahal pun... hanya RM113.75 sahaja. Apalah sangat nak dibandingkan dengan tudung atau baju yang lebih mahal harganya. 

Bila anak sihat, hati pun rasa bahagia dan gembira. Kalau terpaksa tinggalkan anak di nursery pun tidaklah rasa bersalah atau bimbang sangat kan.

Pastinya kesihatan dan kesejahteraan anak2 lebih diutamakan oleh ibu bapa yang prihatin. Tahniah kerana anda salah seorang ibu bapa yang prihatin.

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment