Friday 1 July 2011

Home » , » Pengguna bijak mengenal pasti vitamin semulajadi dan sintetik

Pengguna bijak mengenal pasti vitamin semulajadi dan sintetik

vitamin supplement
 
Vitamin ada macam-macam. Macam-macam jenama, macam-macam rasa dan warna. Yang terbaik, adalah dari jenis semulajadi - yang tak ada pewarna dan perasa tiruan. Vitamin semulajadi dihasilkan dari proses yang minima. Kepekatan nutrien adalah dalam keseimbangan yang hampir menyamai keadaan sebenar (semulajadi). Nak cam yang mana yang asli ini agak sukar kerana tidak diterangkan cara pemprosesan pada botol vitamin tu kan.

Tips mudah untuk mengenal pasti vitamin yang anda makan sama ada ianya dari jenis semulajadi atau sintetik.
 

1. Dari label

Vitamin semulajadi dilabelkan dengan huruf "d" dalam sebatian kimianya manakala vitamin sintetik dilabel "I".

Contoh: Vitamin E (d-alpha tocopheryl acid succinate).

2. Dari "Ingredient"

Terdapat co-factor seperti "bioflavinoids' atau "biodegradable".  2 perkataan ini mengesahkan taraf "semulajadi" vitamin/pencuci/bahan-bahan lain tersebut.

3. Dari kehadiran pad gel silika dalam botol vitamin

Jika ada gel silika, itulah vitamin sintetik. Jika vitamin yang anda beli tak ada gel silika (macam vitamin Shaklee), jangan panik. Vitamin semulajadi memang tidak memerlukan gel silika.

Cukuplah jika anda tahu vitamin yang anda makan hari ini mempunyai salah satu ciri di atas. Semulajadi lebih baik :).

~ Setiap botol vitamin Shaklee tidak mengandungi pad gel silika di dalamnya. Bioflavinoids juga merupakan salah satu bahan dalam kandungan setiap tablet yang anda makan. Rebutlah kebaikan dan kelebihan ini. Bukan senang nak cari vitamin semulajadi yang terbukti semulajadi. Untuk lebih yakin dengan Shaklee, rujuk "A Consumer Report by Editors of Research Institute for Preventive Health Care".

~ Hubungi saya jika anda berminat untuk dapatkan kebaikan vitamin semulajadi Shaklee yang telah berada di pasaran lebih 50 tahun. Ia juga jadi pilihan selebriti dan pemimpin terkenal - Tun M pun amalkan Shaklee ni tau. Oprah Winfrey pun ada buat review tentang salah satu dari 7 perkara yang paling disukainya yang mana ia adalah produk Shaklee.

-----------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment