Monday 17 February 2014

Home » , , , » Meal Shakes Shaklee Bantu Tingkatkan Selera Makan Anak

Meal Shakes Shaklee Bantu Tingkatkan Selera Makan Anak

Ibu mana yang tak susah hati bila anaknya tak berselera makan...sudah lah tak berselera makan, badan pun makin kurus dan lesu. 
Dah ramai ibu-ibu yang share kegembiraan tentang anaknya yang berikan kesan positif terhadap selera makan hasil pengambilan Meal Shakes Shaklee.
Di bawah ni adalah salah satu testimoni ibu tersebut.
mealshakes shaklee tingkatkan selera makan anak
Tapi disebalik kegembiraan ibu-ibu tersebut, ada juga ibu yang keliru tentang Meal Shakes.

Meal Shakes bukanlah pengganti kepada makanan seimbang. Dan ia juga bukanlah ubat pencetus selera makan yang  membuatkan anak berselera yang amat bila menikmatinya.
Namun daripada memberikan anak makanan/minuman yang tinggi kandungan gula, tidak berkhasiat, mengandungi bahan pengawet/pewarna dan sebagainya, lebih baik beri Meal Shakes yang terbukti bagus untuk kesihatan dan lebih diyakini berdasarkan kajian yang telah dilakukan ke atasnya.
mealshakes shaklee

Apakah itu Meal Shakes?


Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan yang menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik. Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu. Mealshake juga mengandungi vitamin B dan zinc lengkap yang menjana selera makan kanak-kanak.

Kenapa anak tak berselera makan?


Antara punca anak tak berselera makan adalah kerana kekurangan nutrisi. Antara vitamin2 yang menyebabkan selera anak semakin kurang bila diambil dengan kadar tidak mencukupi adalah:
  • Vitamin B termasuk asid folik, tiamin, etc
  • Fosforus
  • Zat Besi
  • Zinc
Meal Shakes membantu untuk mengatasi masalah hilang selera makan akibat kekurangan nutrisi tadi.
Harus diingatkan, Meal Shakes bukan umpama susu ye boleh beri kepada baby atau diminum berulang kali. Meal Shakes bukan untuk baby terutama di bawah usia setahun. Ini kerana terdapat mineral2 dan nutrien yang menyebabkan buah pinggang mereka terbeban, seperti protein, garam, fosforus dan kalium berlebihan. Oleh yang demikian, dapatkan nasihat yang betul dalam cara pengambilan Meal Shakes.
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment