Thursday 16 August 2012

Home » , » Jerawat Hilang, Kulit Kusam Kembali Berseri Dengan Vitamin E Shaklee

Jerawat Hilang, Kulit Kusam Kembali Berseri Dengan Vitamin E Shaklee

Jerawat Hilang, Kulit Kusam Kembali Berseri Dengan Vitamin E Shaklee

Wah bestnya tengok pengalaman sis ni yang sudi berkongsi pada semua. Jom kita tengok dulu apa katanya:

"This one gambar before makan VIT E.. Muka beminyak.. Bejeragat.. Bekas jerawat jgn ckp lah... Huhu... So lucky to have SHAKLEE.. Serious sgt berkesan :-) .. I am happy with my new look"

"After 1 month and 2 weeks menggunakan VIT E.. Ini lah hasilnya... Kulit rasa lebih flawless.. Sekarang ni dh stat guna vit e & vit c.. Alhamdulillah.. Hasil yg lebih positive.. Bekas jerawat dah makin hilang.. Thank you my dearie sis Nur Najmah Salleh for introducing me such an awesome product.. Dia yg perasan muka saya kusam dan tak berseri dan suggest ambil vit e... Tq tq :-) ... Love Shaklee and my sis "
Pada mulanya beliau hanya mengambil Vitamin E Shaklee sahaja tetapi kemudiannya menambah Vitamin C untuk melengkapkan lagi. Best kan dapat wajah yang diimpikan. Jom kita baca apa kelebihan Vitamin E ini.

Kelebihan Vitamin E

(Dipetik dari blog Kak Cery)
1) Dengan membaiki pembekalan oksigen dan asid Nukleik, Vitamin E menyembuhkan parut, tompok dan kesan pada kulit.
2) ANTI-PENUAAN - kesan antioksidan dan Vitamin E menghalang proses penuaan sel dan memperbaiki pembekalan oksigen, memberi anda lebih ketahanan.
3) Baik untuk JANTUNG - mengembangkan pembuluh darah dan mencegah pengerasan arteri, keadaan begini biasanya dikaitkan dengan umur tua dan kerosakan jantung. Menghalang pembentukan darah beku.
4) Vitamin E meningkatkan kelelakian dan kesuburan.
**Vitamin E diperlukan dalam pembentukan nukleus, dinding sel, RNA dan DNA pada setiap sel di dalam tubuh. Ia bertindak dengan Vitamin C untuk kesihatan sel2 tubuh.
Di sini saya juga nak kongsi beberapa senario yang saya baca dari blog Norita (ni saya letak original post dari beliau based on her experience)...Jom baca...Thanks Ann

Senario 1

Saya mempunyai seorang teman yang berusia 33 tahun. Dia merupakan seorang ibu dan wanita yang bekerjaya. Saya pernah berkongsi dengan beliau tentang keperluan supplement...apa kata beliau? Tak mengapalah, saya rasa saya cukup sihat dan saya jarang sakit. Kalau sakit pun setahun sekali. Alhamdulillah. Bagusnya mempunyai kesihatan seperti itu. Tetapi itu pada asasnya. Pandangan peribadi saya, walaupun beliau baru berumur 33 tahun tapi sudah kelihatan garis2 kedut dan tompokan hitam diwajah beliau. Beliau kelihatan lebih tua dari usianya. Mengapa? Sebenarnya untuk kelihatan lebih muda, sel kulit memerlukan Vitamin E. Sebab itu terdapat syarikat yang mengeluarkan produk pencuci muka yang claim bahawa produknya mengandungi ekstrak Vitamin E la Vitamin C dan macam2 lagi. Sesungguhnya kecantikan itu bermula dari dalam. Apa yang saya maksudkan ialah balik pada penciptaan manusia itu sendiri. Kita wujud dari sel. Sel bergabung menjadi tisu. Dari tisu terbentuk organ. Dengan organ kita mempunyai sistem!

Senario 2

Sahabat suami saya seorang yang kurus. Memang nampak normal dari segala aspek. Baru2 ni beliau dikehendaki untuk membuat medical check-up atas urusan kerja. Alangkah terperanjatnya beliau apabila result medical menunjukkan beliau mempunyai tahap kolesterol yang tinggi. Kemungkinan untuk mendapat sakit jantung sangat tinggi. Bagaimana? Sekiranya beliau tahu Vitamin E amat bagus untuk memecahkan lemak (kolesterol) saya yakin beliau akan terus consume. Tetapi malangnya beliau adalah dari golongan yang taksub dengan doktor. Katanya doktor telah memberikannya ubat untuk mengawal kolesterolnya itu. Pada saya...terpulang pada individu.

Senario 3

Seorang teman saya yang memang lincah dan aktif orangnya, dapat tahu beliau mempunyai ketumbuhan di ovarinya. Saya juga berkongsi pengalaman saya sendiri, dimana saya mempunyai cyst (ketumbuhan di ovari) pada tahun 2003. Penyakit ni tak mengenal manusia pun. Saya kuatkan semangat. Saya mencari banyak bahan bacaan mengenainya. Alhamdulillah saya dah melalui pembedahan pada tahun yang sama. Begitu juga dengan teman saya. Namun penyakit ini mempunyai kebarangkalian untuk tumbuh kembali. Sejak dari itu saya amat mementingkan pengambilan anti-oxidant supplement iaitu ACE (Vitamin A + Vitamin C + Vitamin E). Vitamin A kita ambil dalam bentuk beta carotene. Manakala teman saya ini sudah 3 kali menjalani pembedahan membuang cystnya itu. Sudah puas saya pujuk untuk mengambil vitamin... apa alasannya? Saya rasa vitamin itu terlalu mahal. Bagaimana pula dengan kos operation ek? Oh mungkin company bayar. Tapi siapa yang paling sengsara menjalani operation? Bukankan tubuh kita? Luka dalam adalah luka yang paling sukar nak sembuh... kalau tak cukup supplement, Allah sahaja yang tahu!

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

* Entri ini adalah berdasarkan testimoni/pengalaman pengguna dan hasil dari setiap pengguna mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.

No comments:

Post a Comment