Thursday 5 January 2012

Home » , » Vitamin Tambah Susu Badan?

Vitamin Tambah Susu Badan?

Vitamin Tambah Susu Badan?

Betul ke ada vitamin yang boleh tambah susu badan? Tiada vitamin yang boleh menambahkan susu badan tanpa sebarang usaha kecuali pil hormon. Itupun jika tidak kena caranya mana mungkin menghasilkan susu. Kalau pun berjaya menambahkan susu badan, tidak menjamin dapat eksklusif breastfeed baby selama 2 tahun. Ini diakui oleh ibu-ibu yang pernah mengamalkan mengambil pil hormon atau sebarang jenis ubat untuk menambah susu. Ada yang berjaya menyusukan baby selama 6 bulan saja, malah ada yang lebih teruk dah makan bermacam-macam pil masih tak berjaya menghasilkan susu.

Hakikatnya, ibu-ibu kena faham konsep demand & supply. Demand samada dari permintaan baby (direct breastfeed) atau kerap pam. Bila kerap direct breastfeed baby dan kerap pam, otak akan mendapat signal bahawa demand banyak, so kena tambah lagi supply susu. Rajin pam, rajin direct feed dan makan dengan seimbang di samping pastikan air yang secukupnya. Dari aktiviti merangsang penghasilan susu itulah baru kita akan nampak hasilnya. Barulah susu tu akan terhasil dengan banyak. Oleh kerana susu juga dipengaruhi oleh hormon, maka kita boleh merangsang hormon penghasilan susu ini iaitu prolaktin dan oxytoxin. Ibu tak boleh stress...macam otak juga, maklumat banyak dalam otak, tapi bila stress satu apa pun tak boleh keluar.

Sepertimana usaha Pn. Shieda yang mengamalkan pengambilan supplement shaklee untuk menambah penghasilan susu, bukan setakat makan supplement ni dan duduk diam tunggu je hasilnya tanpa usaha yang lain. Pn. Shieda makan supplement ikut aturan yg betul, rajin pam, rajin menyusukan baby, minum air yang mencukupi dan makan makanan seimbang. Barulah Pn. Shieda mendapat hasil yang diingini.

Di bawah saya kongsikan testimoni Puan Shieda yang berpuas hati dengan supplement shaklee yang diambil.

Nak jadi macam Pn. Shieda?

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment