Monday 2 January 2012

Home » , » HB Rendahku Sudah OK!

HB Rendahku Sudah OK!

HB Rendahku Sudah OK!

Ibu hamil terutamanya ramai yg mengalami HB rendah. Dalam posting yang lepas saya sudah bincangkan pasalni.Kali ni nak cerita pengalaman Puan Fairus plak. Dengan amalan mengambil Vitalea Shaklee, sekarang HB rendah tiada lagi. Jom baca perkongsian beliau:

credit to Puan Fairus:
Salam..

hari nie aku pg buat check up kat KKIA Salak.. n hari niesatu perkara yang mengembirakan aku telah berlaku... nak tau tak apa??
Masa kandungan aku hampir 5 bulan : HB aku 9.1 jer ( mkn obimin yg Dr bagi jer)... sbb aku tak lalu nak mkn suplemen shaklee. Obimin all in one la konon kan... tak lalu ni penangan mabuk yg agak teruk.. masa ni aku check kat klinik swasta.. Dr tu cakap continue jer mkn obimin tue...

Atas kesedaran itu, dan aku sedar perlu konsisten balik amik shaklee, aku mkn on off suplemen shaklee nie ikut apa yg aku suka.. paling aku suka adalah Vit B compleks n Vitalea... Vitalea ni mmg ada zat besi untuk membantu meningkatkan HB akau nie..

masa kandungan aku 6 bulan setengah : HB dah naik ke 9.6. Masa ni aku dah pindah rumah dari Seri Kembangan ke Salak Tinggi. KKIA kat sini tengok HB aku masih terlalu rendah... padahal dah naik sebenarnya... Dia suggest aku amik Ferum Fumarat sampai 4 biji sehari, Vit C, and Asid folic.

Kandungan aku 7 bulan: HB aku makin turun... jadi 9.3... after 2 minggu consume suplement yg Dr bg... oh tidak.. masa aku amik fumarat tue, aku mcm keracunan mknn.. jd cirit birit la.. nak muntah la.. mmg tak boleh nak telan..

bermula dari situ, aku tekad nak istiqamah mkn suplemen shaklee semula walaupon kadang2 aku alpa.. Asyik outstation memanjang ... payah... Walaupon aku dah boyot.. dah kerja.. nak buat cmne.. kan.. tu belum lg sibuk hal Family (kenduri kendara adik beradik yg nikah n tunang...) huhu

Hari nie kandungan aku dah 8 bulan : dan hasilnya masa ujian darah hari nie, aku punya HB dah naik jadi 11.1... alhamdulillah.. syukur Ya Allah...

Sekali lagi aku telah ditunjukkan dengan keberkesanan shaklee nie dengan ketara... syukur Ya Allah.

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment