Sunday 8 January 2012

Home » , , » Kenapa Ibu Mengandung Dan Menyusu Perlukan Kalsium?

Kenapa Ibu Mengandung Dan Menyusu Perlukan Kalsium?

Kenapa Ibu Mengandung Dan Menyusu Perlukan Kalsium?

Bukan menidakkan pemakanan tetapi hampir 90% daripada kita tidak dapat khasiat secukupnya hanya melalui pemakanan apatah lagi jika tidak mengamalkan pemakanan yang sihat. Apa yang boleh ibu semua lakukan adalah menambahkan supplement atau vitamin dalam diet harian anda.

Kenapa keperluan kalsium sangat kritikal semasa mengandung dan menyusu? Jika tidak penting masakan kita digalakkan mengambil susu semasa mengandung dan juga jika menyusukan anak. Semasa mengandung kita memerlukan kalsium yang lebih untuk menyokong pertumbuhan bayi dalam kandungan terutamanya semasa ini tulang-tulangnya terbentuk. Oleh itu ibu mengandung mesti mengambil kalsium untuk mengelakkan ibu mengalami kekurangan kalsium dalam badan yang boleh beri kesan pada ibu seperti kerapuhan tulang.

Badan kita boleh menyerap tidak lebih dari 500mg kalsium pada satu-satu masa. Dan tidak boleh melebihi 2500mg sehari. Sebab itu kita disarankan mengambil 4 bijik ostematrix sehari iaitu bersamaan dengan 1000mg sehari. Dan untuk memastikan kalsium ini mudah diserap oleh badan, pengambilan kalsium mestilah bersama dengan Vitamin D. OSTEMATRIX juga mengandungi vitamin D!
Dan ibu menyusu jangan pula menganggap kalsium hanya penting semasa hamil sahaja. Ibu menyusu pun perlukan 1000mg kalsium sehari bersamaan dengan 4 biji OSTEMATRIX. OSTEOMATRIX bukan sahaja penting untuk mengekalkan kalsium dalam badan tetapi juga bagus untuk mereka yang mengalami rasa kelesuan, penat-penat badan, rasa kejang dan keletihan yang melampau. Cubalah OSTEMATRIX hari ini untuk kesihatan yang lebih baik!
credit

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment