Wednesday 4 January 2012

Home » , , , , » Rahsia Isteri Menawan

Rahsia Isteri Menawan

Rahsia Isteri Menawan

Setiap pagi saya minum ESP.. kalau xminum rasa badan lain macam. BESTTTTT sangat ESP ni. Badan super Dooper cergas, kulit licin, susu pun meriah... yg paling best BADAN SLIMMMM!!! wahhh.. teruja kan..

Jika anda baru lepas bersalin dan rasa perut menggeleber xseperti masa anak dara. Anda rasa dah xslim seperti dulu.... Anda memang patut risau. Hehe.. mmg suspen kan... saya tau mmg sangat risau kalau badan xkurus-kurus walaupun baby dah keluar. Hmmm.. saya plak memang badan lbih kurus daripada sebelum kawen!! MMG SYOK!!! Ni semua kerana fully breastfeeding dan amalkan makan vitamin Shaklee... ;D

Berhati-hati jika anda memilih produk untuk SLIM.. kerana tak semua sesuai dengan ibu yang menyusukan bayi.. ada yang akan menyebabkan susu merudum dan yang paling bahaya jika memberi kesan sampingan kepada bayi seperti cirit birit dan lain2.. Diet dengan berlapar pun adalah sangat2 tidak digalakkan untuk ibu yang menyusu kerana nutrisi yang mencukupi sangat penting untuk membekalkan susu yang berkhasiat kepada bayi. Malah susu pun boleh merudum jika ibu kurang makan, dan ibu pun mungkin boleh pitam jika penat sepanjang hari menyusu dan mengepam susu tanpa makan yang cukup.

JOM... pasti anda xsabar nak tahu kan, apa vitamin yang sesuai untuk ibu yang menyusukan bayi... SELAMAT, SESUAI UNTUK IBU MENYUSU, SUSU TIDAK MERUDUM dan BAYI TIDAK CIRIT BIRIT!!!

Basically untuk diet anda perlu Detox (Fiber/ herblax) + Protein (Energizing soy Preotein / Cinch) + Lecithin.

Tapi kerana anda ibu yang menyusukan bayi, pengambilan Herblax, Fiber dan Cinch xsesuai untuk anda.. kerana Herblax boleh menyebabkan bayi cirit birit, Fiber pula boleh menyebabkan ibu yang BF pitam kerana Fiber menyerap glukosa dalam darah.. Begitu juga Cinch tidak digalakkan untuk ibu yang menyusukan bayi kerana memberi kesan sampingan kepada bayi yang menyusu.

Jadi untuk anda yang menyusukan bayi, Energizing Soy Protein dan Lecithin sudah cukup untuk anda kekal SLIMMM dengan cara yang selamat.
  1. Kenapa protein? Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. Pengambilan Energizing Soy Protein mengalas perut anda dan membuatkan anda kurang berasa lapar. 
  2. Kenapa perlu Lecithin?: Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak2 dan mencairkan kolestrol...Lecithin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak. Dalam perkataan ringkasnya, ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darahn dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan kita

Anda digalakkan untuk mengambil bersama Vitamin C, B complex, Vitalea dan Alfalfa.. untuk sentiasa sihat, cergas dan susu pun sentiasa meriah!!

Apa tunggu lagi.. Jangan tunggu sampai esok.. jangan sampai suami tegur baru terkocoh-kocoh nak cari produk yang sesuai. Anda pasti tak nak orang tegur adakah anda mengandung lagi kan, padahal baby anda baru 3 bulan.. hehe ;)

--------
Testimonial (slps mendpt kebenaran Aliza):

Aliza Mohammad 
selepas mkn lecitin n fiber..dlm 1hari memang nmpak kesan...skrng dah 1bulan mkn,berat bdn dulu 79kg sekrng dah 70kg...hanya 1bln trn 9kg..tmbh lg mkn vitmin vitelea,B.complex,vit c,vit e..memang best.tak ada lg sakit pinggang,letih,stres kerja,sengugut wktu period dll lain tak ada lg dlm kamus liza..liza syukur alhamdulliah sekrng bdn dah ramping,paling hebt zink maslah rambut gugur tak ada lg...semua nmpak perubhan selepas mkn produk shaklee"shaklee pilihan ku no 1,teman siang dan mlm..
27 October at 15:59 

Nak kelihatan menawan di depan suami?

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment