Tuesday 25 September 2012

Home » , , » Khasiat Vivix Shaklee Untuk Lambatkan Penuaan Sel

Khasiat Vivix Shaklee Untuk Lambatkan Penuaan Sel

Khasiat Vivix Shaklee Untuk Lambatkan Penuaan Sel

Penuaan kini diertikan sebagai – penuaan sel-, tidak lagi digambarkan oleh sel yang semakin berusia. Malah berusia itu tak semestinya ‘tua’. Ini kerana kita boleh tengok orang muda2 pun dah nampak macam orang tua… baik dari segi rupa mahupun kesihatan.
 
Penuaan itu bermula dari sel kita. Sel yang mengalami penuaan ialah sel yang mula rosak kerana perkara2 seperti stress, diet yang malnutrisi (samada kurang atau terlebih!) dan toksin dari alam sekitar kira.
 
Kajian menunjukkan pengambilan makanan yang mempunyai kandungan lemak yang tinggi meningkatkan tekanan biologi sekaligus menjadi salah satu faktor penuaan sel.

Tahukah anda bahawa semakin kita meningkat usia, bilangan dan fungsi mitochondria, yakni ‘kilang penghasilan tenaga’ dalam sel kita semakin menurun, menyebabkan tenaga sel semakin berkurangan. Ia menjadikan metabolisma kita semakin menurun.
 
Dan setiap hari, sel-sel tubuh kita diserang oleh berjuta2 radikal bebas yang merosakkan DNA sel kita. Kerosakan sel juga boleh disebabkan oleh pengumpulan AGE (aadvance glycation end products) yakni hasil tindakbalas sel protein dengan gula.
 
Badan kita secara semulajadi menghasilkan radikal bebas, yakni ekzos dari tindakan metabolisma sel.. dan tubuh kita juga ada antioksidan semulajadi. Namun disebabkan perkara2 di atas, badan kita dah tak cukup antioksidan semulajadinya bagi melawa radikal2 bebas perosal sel tersebut.
 
Maka dengan itu kita perlukan antioksidan yang bagus dari pemakanan kita.
 
Dan ini hasil kajian bertahun Shaklee. terhasillah Vivix, yang mempunyai resevratrol dan campuran phytonutrient yang diperolehi dari anggur muscadine yang telah menunjukkan 10 kali lebih berkesan dari pengambilan resevratrol semata-mata.
 
Anggur muscadine adalah anggur yang jarang didapati, dan ia adalah anggur terbaik kerana ia hidup secara semulajadi dalam cuaca yang ekstem. Semakin buah anggur itu terdedah kepada suasana ekstrem, semakin ia menghasilkan resevratrol yang tinggi!
 
Ia telah diuji secara klinikal dan terbukti memperlahankan proses penuaan sel dengan 4 cara:
  • - meningkatkan sistem pertahanan sel
  • - meningkatkan tenaga sel
  • - memperbaiki sel
  • - mengoptimumkan potensi sel

Apa lagi yang menarik tentang Vivix?
  • - Ia adalah natural – tanpa pewarna tiruan, pemanis, perasa dan pengawet.
  • - Bahan yang digunakan mempunyai potensi lebih 10 kali dari resevratrol semata2 dalam memperlahankan penuaan sel.
  • - Mempunyai lebih dari 15 polyphenol termasuk ellagitannins yakni antioksidan semulajadi
  • - Dipatenkan eksklusif untuk Shaklee.
 
Dapatkan Vivix hari ini.. Untuk anda, ibu, bapa, mentua, adik, kakak, abang… Hubungi saya untuk offer menarik Vivix.
 
------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment