Friday 14 October 2011

Home » , , , » Lecithin bantu bakar lemak untuk bentuk badan lebih menawan

Lecithin bantu bakar lemak untuk bentuk badan lebih menawan

Lecithin bantu bakar lemak untuk bentuk badan lebih menawan

Cara hidup dan pemakanan hari ini banyak menyumbang kepada faktor kegemukkan dan berat badan yang tidak ideal. Ditambah apabila sibuk sehingga kita lupa pentingnya bersenam dan pengambilan makanan yang tinggi lemak menjadi pilihan pemudah cara kerana desakan cara hidup itu tadi.

Bagi mereka yang prihatin dan sentiasa memastikan membuat pemeriksaan doktor pasti akan pastikan pengambilan langkah berjaga-jaga sebelum penyakit datang mengundang. Adakala tanpa kita sedari, pemakanan kita hari ini adalah penyumbang utama penyakit yang kita dapat di masa akan datang.

Sebagai contoh minuman manis, makanan yang tinggi gula, makanan bergoreng, makanan kaya lemak antara penyumbang kepada penyakit kencing manis, kolestrol, darah tinggi dan sakit jantung.
Oleh kerana faktor inilah, kami sekeluarga menyediakan bahagian duit bulanan untuk membeli supplement. Terutama untuk mengawal tekanan darah, gula dan kolestrol. Antara vitamin termurah yang saya yakin mampu dimiliki oleh ramai orang ialah Lecithin Shaklee. Jika dibandingkan dengan harga dan kuantiti yang ditawarkan, ianya sangat berbaloi dengan hasil yang diperolehi. Kini mak saya sendiri beserta beberapa orang adik beradik saya sangat menyukai Lecithin. Antara kesan yang diperolehi ialah, senang dan lawas ke tandas dan mengatasi masalah sembelit, mendapat bentuk badan yang menawan, bagi adik saya yang menyusukan anaknya mendapati dengan pengambilan Lecithin anaknya tidak mengalami masalah sembelit lagi. Alhamdulillah.

Bagi ibu-ibu yang menyusu, Lecithin lebih selamat diamalkan kerana fungsi Lecithin itu sendiri selain dari bakar lemak, ia bagus untuk elakkan masalah bengkak susu serta ia bagus untuk perkembangan otak anak selain saranan pengambilan omega yang sedikit mahal harganya berbanding Lecithin.

Sekiranya anda mempunyai masalah berat badan yang berlebihan, saranan saya cuba amalkan pengambilan Alfalfa dan Lecithin kerana dua ini sangat membantu dalam proses untuk dapatkan bentuk badan yang asal.

Sekiranya tidak mampu untuk bersenam setiap hari memadai memastikan kita dapat melakukan aktiviti beriadah ini dua kali seminggu memastikan jantung kita dapat berfungsi dengan baik selain ianya membantu membakar lemak yang baru berkumpul dalam badan kita.

Walau bagaimanapun pengambilan yang salah cara terutama dengan pengambilan Lecithin tidak akan menampakkan apa2 hasil maka, dapatkan konsultasi dari pengedar anda selepas membeli vitamin ini.
Credit to Kak N.

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment