Wednesday 7 September 2011

Home » » Susu Sikit - Bukan Sebab Keturunan

Susu Sikit - Bukan Sebab Keturunan

Terbaca post dari sayangmama tentang kepercayaan bahawa faktor keturunan adalah penyebab susu ibu tu banyak atau sikit...dan tak dinafikan saya pun pernah mendengar ayat yang sama juga... Betul ke faktor keturunan mempengaruhi kuantiti susu badan? Sebenarnya faktor keturunan bukanlah penyebab susu itu berkurangan. Jom kita baca pengalaman sayangmama sendiri.

--------
Pernah dengar ayat ni tak?

"Saya memang tiada susu, sebab tu saya tak dapat susukan anak dengan susu ibu."

"Mak saya dulu pun takde susu, so saya pun takde susu, memang keturunan kami kot tiada susu."

"susu saya sikit sangat, tak cukup untuk baby, nanti baby lapar."

Ayat-ayat di atas tentu biasa didengar malah percaya atau tidak ianya pernah menjadi ayat saya pada satu ketika dulu. Disebabkan kejahilan dan ilmu yang kurang di dada, saya tidak cukup persediaan untuk membolehkan saya berjaya dalam misi penyusuan. Sehingga saya tewas semasa masih dalam pantang. Saya susukan baby dengan fm sepenuhnya bila start masuk kerja. Anggapan yang sangat saya kesalkan.

Sememangnya sampai sekarang saya masih rasa terkilan tidak dapat susukan anak pertama dengan susu ibu,betapa ceteknya ilmu saya dan saya memang tidak tahu langsung adanya kumpulan sokongan untuk membantu saya dalam memperjuangkan penyusuan susu ibu. Oleh sebab itu, saya bertekad jika mengandung kedua kalinya saya ingin dapatkan sebanyak info yg boleh dan saya rasa benar-benar bersedia saat itu.

Lahirnya anak kedua, maka bermulalah misi saya utk merealisasikan impian. Memang permulaan semasa dalam pantang saya menghadapi masalah dengan pengeluaran susu walaupun bersedia dengan segala info-info sebelum ini. Sehingga satu hari semasa pantang saya terjumpa dengan produk shaklee dan alhamdulillah serasi dengannya sehingga saya betul-betul yakin yang akhirnya menyebabkan saya menjadi distributor sah.

Bagi ibu-ibu yang menghadapi masalah seperti pengalaman saya, bolehlah hubungi saya untuk bertukar-tukar fikiran atau ingin berkongsi pengalaman. InsyaAllah saya sekarang adalah penyokong susu ibu yang paling tegar :p

------------------------------------------------------------
Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Hubungi saya di feeza.k@gmail.com atau 0133602633 untuk sebarang pertanyaan.

No comments:

Post a Comment